Tossa ku aloin oikee selailee ni Audioimportista löyty Gz rms 1000 ja 15" joku radioactive sarjalainen... Fs 24.7 et menis toi resonassiki mukavan alas, tossa vois alkaa olee jo potentiaalinen vaihtoehto
Freeair on toimiessaan kyllä ihan toimiva ratkaisu, mutta onko kotelon teossa jotain periaatteellista estettä? Onko tuollaisen freeair asennuksen yhteydessä tehtävä takakontin puolelle vaimennusta ja rakenteiden jäykistämistä erinäisillä jäykistemateriaaleilla ja vaimennusmateriaaleilla? Mitenkäs toimii auton oma ilmanvaihto, eli huurtuuko ikkunat eikä kottero lämpene/viilene? 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Free airi veisi vähemmän tilaa kontista, kotelon pulttaaminen konttii ei oikee nappaa. Vie tilaa ja varapyörän ottamisee saa upeesti turhaa työtä lisää. Kotelo prokkiksia on tullu tehtyä jo sen verran että olisi kiva kokeilla tuota frer airin tekoa ihan vaan mielenkiinnosta.
Oon alkanu kallistumaan itse noihin iridium 15"spl bassoihin jos käytettynä vaikka löytyisi.. Se tossa hieman" hirvittää" että kun bassot pohjaa niin herkästi kun kotelo ei kontrolloi.
Voisiko suunnitella että tekisi bassojen taakse jonkin ~30cm leveän siivun "painelevyn", jättäisi pari senttiä puhekelojen tuuletukselle ja niin että about 10cm jäisi rakoa ylä-ja ala puolelle koko leveydeltä A6C5 sedan
Ootko aatellu vaimennettua free airia, mistä autosoundissa kerrotaan. Se kontrolloisi kartion liikettä jonkun verran. Mutta vaatii tietysti tehoja enemmän että saa basson kuulumaan. Tästä ei tietysti kokemusta ole itsellä, mutta näin ainaki autosound suosittelee.
Mites onko lasikuidun pinta käsittelystä kokemusta miten saisi parhaan maalipinnan lasikuituun ? Millaisia maaleja kannattaisi käyttää ?
No en oikein tiedä ei niinkään vaimennettu free- air vaan ainoastaan levy bassojen taakse "painelevyksi" tiedä sit miten hullu idea
lasikuitu? Mä ajattelin tehdä ihan vanerista,paksulla pahvilla tekee ensin sabluunan ja sit vaan leikkaa/höylää muotoon. Lasikuidun päälle jos saat kuidun tasaisesti kerrasta niin ruiskukittiä päälle,, muuten ihan muovikitillä ylitasoittaisin ennen maalia
[ Muokattu tiistai 13 joulukuu 2016, 19:45 ] A6C5 sedan