Mietinnässä olisi tulevaisuudessa tehdä auto ihan pelkästään painetta varten ja budjettimaisella rahalla. Auto tulisi katupopitteluun.
Autonkin ostan ihan pelkästään siihen tarkoitukseen, olen suunnitellut jotain hatchback autoa, esim. lada samara tai vw golf, koska niissä on pieni ilmatila hytissä.
Subbareiksi voisi tulla 2 x autostudio spl 12" = 400e
Lankuksi niille esim. spl dynamics 3500D = n. 500e. kytkyksi puoli ohmia
Tämmösen järjestelmän itse mietin kasaan tonnilla pelkkää basson painetta hakien. Parannusehdoituksia settiin voi antaa samassa hintaluokassa ja myöskin muita neuvoja.
Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Muistahan laskea myös akusto, kaapelit, liittimet ja muut nippelit mukaan. Saatat huomata että tonnin budjetti ylittyikin... T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Muistahan laskea myös akusto, kaapelit, liittimet ja muut nippelit mukaan. Saatat huomata että tonnin budjetti ylittyikin...
Niitä ei tarvi huomioida kun edellisistä asennuksista on jäänyt vaikka mitä kaapelia yli. Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Jos auto pelkästään painetta varten, niin miksi ihmeessä vaan 2 bassoa?
Osta ennemmin vaikka käytettynä noita DLE FF bassoja vaikka 4-8kpl ja samaten vahvarissa vaan katsomaan löytyiskö käytettynä isompaa vahvaria.
Mielummin vaikka autostudion ref sarjan 12":sia, koska paljon järeämpiä kuin nuo DLE:t. Käytettynä en osta kun niistä ei koskaan tiedä onko pohjannut yms... Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
DLE FF ja Autostudio Ref sarjan bassoissa ei ole mitään järeyseroja. Kumpikin on 2,5" kelalla ja samalla rungolla. Moottoritkin ovat ulkomitoiltaan samankokoisia...
[ Muokattu keskiviikko 29 huhtikuu 2015, 15:58 ] T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Hipaiset ostohousut jalkaan ja laitat vaikka yksityisviestiä tuosta minun Golfista. Eihän se ihan älyttömästi soi, mutta kyllä sillä alkuun pääsee. Tonnihan siihen ei ihan riitä, mutta.. Pari ehdotusta. Noista vaihtoehdoista Golf, vaikka pelkästään osien saatavuuden takia. Sitten myyntifoorumilta vaikka Dle subeja, vaikka 6 kappaletta. Sitten vaikka käytettynä Focuksen Fx-5500d. Sitten joku akku ja subeille kotelo. Minä hankkisin farmariauton, ihan vaikka tilan takia.
Mutta laskehan nyt kuitenkin tarkemmin tuota budjettia, sillä 1000 eurolla ei nyt ihan älytöntä "paineautoa" rakenna, mutta kyllä sillä jo ääntä saa. Ja tee johdotukset ainakin kunnolla, sillä niitä on inhottava parannella kaikkien alta. Tee samalla jonkunlainen asennusrunko, jota lähdet noudattamaan. Ei tule niin helposti tehtyä oikomisia ja hätiköityjä muutoksia. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Sen takia mietin vakavasti tuota lada samara autoa, Yhdellä tutulla oli tuo auto, pelkällä yhdellä 12" spl dynamics elementillä ja 800w rms vahvistimella. (kyseisellä autolla soitettu maxboomissa 137.5db) Humppa soi siinä autossa kovempaa kuin missään muussa kuulemassani autossa. (olen ollut farmari autossa jossa on soitettu termlabiin 150db, eikä se ollut mitään verrattuna samaraan.) Tarkoituksenahan ei ole soittaa humppaa mittariin vaan korviin Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Näimpä. Ihan turha yrittää keksiä pyörää uudelleen. Kun kerran on tiedossa on The ultimate setup, niin ei muuta kun kopioi sen. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...