Köykäset on olleet piikit noilla tehoilla ja elementeillä. Sääliksi käy autoa sekä painon että tuulilasin osalta.
Toivottavasti uusi setti soi +156. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Joo kun kamat saatiin autoon niin viritys oli 10 hertsiä pielessä. Koko kesänä sitä ei keretty muuttamaan ja kotelon parannuskin jäi kesken :/ Koteloon tehtiin viiste portin yläpuolelle. Luokkatehoa oli jotain 3600-3900w väliltä. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Nyt on vierailevaan tähteen saatu hankittua loputkin kamppeet. Draiverien vahvistimeksi valikoitui gladenin rs100.4. Toivottavasti puhti riittää, herkkyyttä draivereissa pitäisi ainakin riittää
Noniin, nyt on tämäkin kausi aloitettu kunnon syväpurkauksella! 4SPL uutta versioita pääsinkin ensimmäistä testailemaan ja kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen tähän uusimpaan versioon.
Eihän tuo auton ensi kasaaminen tälle vuotta mennytkään aivan niinkuin piti. Optima kiinni keinokuormaan ja kyykkäsi aivan liikaa. Ensimmäisen purkaus latausjakson jälkeen akku oli jo aika hyvässä tikissä, mutta ajattelinpa että jos vielä kerta kiellon päälle. Noh siinähän sitten tulikin vähän muuta menoa ja akku unohtui kuormaan kiinni vähän reilummaksi aikaa. Posliinialttarille kasaa uhratessani jysähti päähän että siellähän se akku vielä takapihalla on kuormassa kiinni. 5,1V oli Optiman napajännite kuorman kanssa kun irroittamaan sitä menin ja kiroilu oli kova. Napajännite ei edes noussut kun kuorman irroitti. Noh heti vain 50A latausta navoille ja toivomaan parasta. Kyseisen purkuoperaation jälkeen akku oli aivan uskomattomassa tikissä. (en silti kellekkään suositele näitä kauden syväpurkausaloituksia).
Lukua sieltä tuli ihan kohtalaisesti taas näin ensi testeihin. Piti laittaa tuo viime finaalien setti kiinni, että sai tarkastettua ettei talvi ollut tehnyt mitään mysteerejä autolle.
Tuuriin on ilmo sisässä ja tarkoituksena siellä kisakausi avata. Tuloskunto selvinnee sitten siellä T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Onneksi oli keltainen optima jolle syvä purkaus on ihan ethtaankin toimesta suunnteltu juttu. Toki kyllähän se akun ikä ennustetta aina jonkun verran laskee, mutta eiköhän sulla jatkossa ole jokunen reminderi pirisemässä jos akun luota poistut kesken purku operaation Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Mitä opimme tästä.. Tee ykkös- ja kakkoshätä ennen akun kiukuttelua. Tosin parhaat keksinnöthän ovat syntyneet vahingossa ja virheistä. Tuostahan voisi rivien välistä lukea, että ainakin finaaliluku on jo nyt mittarille tulossa. Siitäpä on monen Stock 600 wattilaisen helppo ottaa kohdeluku, johon tähdätä. Tuuriin kun näppäsee kelpo luvun, niin säästyy monelta kiertelyltä. Tosin kukapa sitä jää laakereilleen lepäilemään, vaan kokeilee jotain uutta. Pitää vain toimivan systeemin tarkasti ylöskirjattuna, niin voi palata siihen takaisin. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Noniin Tuuri takanapäin ja kisat menivät ihan hyvin. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11289400_671616042969274_1406243448812435678_o.jpg Laskeskelin ennen kisoja että 146,8 pitäisi tulla varmasti ja jos kaikki menisi kohdalleen niiin 147 olisi täysin mahdollinen. Ekalla vedolla tuntui että jotainihmettä siellä tapahtunut kun rykäisi piikkiä kovempaa kuin koskaan. Mittarihärön takia jouduttiin uusimaan ensimmäinen veto ja samaan ei enää yltänyt. Koko päivän tulos laski tasaisesti ja syytä siihen on vain arvailtu. Joko lämpötila tai akku siellä teki temppujaan.
Tuli laitettua samalla muutama ilmo sisään seuraaviinkin karkeloihin ja voisi muutamaa muutakin luokkaa käydä testaamassa. Epäilen kyllä että auton potentiaali loppuu tuohon 1500w stockiin, joten sitä isompaa tuskin kokeillaan. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT