Eli en nyt ollut ihan varma, että mihin osioon tämä olisi tullut laittaa, mutta laitoin nyt tänne. Eli autona on BMW:n 3 sarjalainen farkku ja tavaratilaan en haluaisi asentaa erillistä subwooferia tilansäästösyistä ja vararenkaan paikallekkaan en asennuksia haluaisi tehdä, jotta vararenkaan tosiaan saisi käyttöön, silloin kun sitä oikeasti tarvii. Mielessäni tosiaan olisi asentaa auton alkuperäisille paikoille mahdollisimman hyvät elementit, kunnioittaen auton alkuperäisyyttä ja tekemättä juuri muutoksia auton koriin. Eteen saa oviin helpoiten 5.25" elementit ja takakontin sivuposkista löytyy paikat 6.5" elementeille.
Toimisiko esimerkiksi peerlessin sls 6.5:et mahdollisesti takakaiuttimina ja eteen vaikka peerless sls 5.25:et? Löytyykö keneltäkään muita hyviä ehdotuksia ?
laita takaluukun sivuposkiin 2x6,5" bassoelementit niin tilasäilyy mut silti se basso on mukana DD SW 6,5" voin suositella TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
Etusubi vaikkapa 8" elementillä esim. matkustajan jalkatilaan, esim. Pioneer TS-SW2002D2 on ensinnäkin matalarakenteinen (67mm asennussyvyys) ja meneekin vielä aika pieneen (4.2-14.2l suositus) suljettuun. Miinuspuolena toki, ettei ole kyllä mikään maailman paras boomi- basso, mutta ei kai tässä mitään ennätyspaineita kai oikeasti voidakkaan olla tavoittelemassa?
Toinen vaihtoehto on sitten laittaa sinne kontin sivuposkiin max. 6.5" subwoofer-elementit...
Toimivatko nuo SLS:ät tai DD:n SW6.5:et ihan sivuposkissa free-airina ilman erillistä kotelointia, kunhat ovat vain tukevasti kiinni? DD:t ovat todella kalliita, näyttäisi olevan 250e/kpl. SLS:ää saa reilusti alle 100 euroon. Etujalkatilaan en haluaisi rakentaa koteloa, koska autossa on jo muutenkin nihkeästi jalkatilaa, enkä haluaisi muutenkaan tehdä autoon näkyviä muutoksia. Haluaisin pitää auton niin pitkälle alkuperäisenä, kuin mahdollista.
Tuo bmw:n e46 on jo muutenkin lähtökohdaltaan todella surkea auto hifimielessä, niin ei viitsisi satsata hirveitä summia/suurta työmäärää kyseiseen vehkeeseen, kun jos oikeasti hyvää haluaa, niin joutuu tekemään kaiken täysin uusiksi, niin elementtien sijoittelut kuin kaiutinten kiinnityspaikat jne. Aikaisemmin on tullut kyllä rakenneltua kunnon laitteistoja edellisiin autoihin.
Hakusessa on alkuperäisten (erittäin ala-arvoisten ja surkeiden) audioiden korvaaminen mahdollisimman yksinkertaisilla asennuksilla. Etupää kuulostaa tällähetkellä erittäin pahviselta ja sävyttömältä ja bassontoistoakaan ei ole. Kiitos kaikille tähänmennessä vastanneille!
Ko. elementtejä kokeilleiden mukaan toimivat free-airissa.
Itse tekisin ihan kokonaan uudet, tukevammat sivupaanelit lasikuidusta. Siis ne asennuspaikan ympärillä olevat. Sen basson tukevan kiinnityksen lisäksi siis. Alkuperäiset voi ottaa hieman resoa kunnon bassoilla. Alkuperäiset talteen, niin saa sitten autoa myydessä alkuperäiskuntoon. Toki on sekin vaihtoehto, että laittaa vaikka vaimennusmattoa niihin alkuperäispaneleihin tukevoitukseksi, mutta se taas voi huonontaa panelin takaisin asennusta/ istuvuutta. Ja Free-air-asennuksessa se paikka pitää olla mahdollisimman tiivis, ettei pääse syntymään akustista oikosulkua.