Tuohon, kun laittaisi ylänuottiset bassot ja korkean virin niin saisi kivoja piikkejä Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
En näistä paljoa tiedä mutta olen yllätynyt jos virin nosto ei nosta loppulukua. Taitaa tuo tylppä perä antaa melkoisen voiman tuolle seisovalle aallolle(343/3,2/2) Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Aika lailla tylppä muoto löytyy etupäästäkin. Tuosta korimuodosta on helppo tehdä pienoismalli 1:2 testejä varten, vaikkapa talvi-iltojen iloksi Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
En näistä paljoa tiedä mutta olen yllätynyt jos virin nosto ei nosta loppulukua. Taitaa tuo tylppä perä antaa melkoisen voiman tuolle seisovalle aallolle(343/3,2/2)
Mikäs tuo 343 on?
Hartsa, talvi-illat vietän luultavasti palmun alla;)
Tänään luvassa porttien rakentelua. Pitää todennäköisesti muutta myös tuet kotelon sisältä hieman.
343 on siis about äänen nopeus 20 asteessa normi ilmankosteudella 3,2 on se "aaltoputken" mitta mitä tuo kabiini kehii äärimitoista 2 tulee siitä että tämä " aaltoputki" on suuripaineinen eli suljettu molemmista päistä, toteuttaa siis puolikaan seisovan aallon.
Jos haluat todeta "teoreeman" niin mittaappa vaste tuolta 90-120hz välistä. Sieltä löytyypi se jakaja 1, eli kokonainen aalto.
Tai harjoituksen vuoksi taka lunkka auki ja vaste lasilta. Jotain kumpua pitäisi tulla alueelle 343/3,2/4 == about 24-30hz Tässä kohtaa siis toteutuu "aaltoputki" jonka toinen pää on auki ja toinen suljettu. Tällainen totettaa matalimmillaan 4osa aallon Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Hauska homma, että harvemmin käytetyillä korimalleilla tulee lukua. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...