Elikkä ongelmana on, että autossani on neljä kappaletta kyseisiä diskantteja, joista vain edessä olevat kaksi soivat. takana olevat ei enään soi edes laittamalla etudiskanttien tilalle.. Mikä on mahdollisesti rikkonut diskantit ja miten juuri molemmat takadiskantit? :o Vahvistimena diskanteille toimii GZTA 4-kanavainen versio, jonka RMS tehot on 4x70w. Jaot on tehty Pioneerin DEH-80prs mankassa.
en nyt muuta keksi,että oot soittanut takapään disuja säröllä ja ne on palaneet siitä....eli takapäälle ollut liikaa gainia verrattuna etupäähän...onko samat suodot etu/taka disseille?
suodot on säädetty mankalta, josta rca-piuhalla vedetty haaroittimella vahvistimelle. kyllä nuo gainit näyttävät olevan suunnilleen samoilla kohdilla, mutta pystyykö sen mittaamaan jotenkin? :o
ne gainit nyt on vaan suuntaa antavia...eli ei aivan tarkkoja noin silmä määräsesti,pystyy mittaamaan mut siihen tarvii jonkun viisaamman antaa neuvot,on niistä mittauksista täällä juttuakin mut,oon itekkin vähän aloittelija niin on viisaampi kun joku asian osaava neuvoo. mut toden näkösesti ne taka disut on soinut säröllä ja ovat palaneet (ne disut pystyt mittaan ylkyllä laitat ohmi-alueelle ja mittaat kaiuttimen plussasta ja miinuksesta jos tulos näyttää nollaa tai paljon alle nimellis ohmeja n.4 niin ne on toden näkösesti palanut
eli tuolla 3ohmin kytkyllä antaa vahvistin varmaan hiukan enemmän tehoa....mut mahtaako olla tarpeen,kun pienemmällä kuormalla myös ääni säröytyy helpommin ja diskantit ovat varsin herkkiä ton särön suhteen. noi dynyn diskantit ovat ainakin herkät,eli 106db/w eli varmaan niillä saat koviten soimaan,jos taas haluat äänenlaatua....sitten taas voi joku muista disuista olla parempi vaihtoehto...en itse asiaa henkilökohtaisesti tiedä,kun ei ole ollut noista mitään mallia itsellä. mutta helpommalla pääset laittamalla samanlaiset (eteen ja taakse) kun varmaan tällai tarkotus oli laittaa (ja jos joltain viisaammalta saat apua gainin mittaukseen,niin pitäs ruveta kestään)
Noi Dynamicsin diskantit on parhaimmat ääneltään, jako kannattaa laittaa 4-6 kiloon. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Pikkumisen kanssa samaa mieltä ..en oo koskaa vastaavia kuullu kun nuo on ja soi sitten saakelin kovaa .eikä niitä rikki saa jos on järki pelissä .itse annoin tehoa sellasen 200w rms per dise ja ei ollu mitää ongelmaa ..en tiiä mistä sulla sitten on mennyt rikki.en välttämättä luottas mankan säätöihin Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Oikealla jaolla nuo SPL:n diskantit kestävät soittaa niin kovaa, että en usko että kaikki säädöt ovat olleet ihan kohdallaan. Kuulo antautuu ennen kuin nuo diskantit. Sulla on ollut liian matala jako tai tasot on olleet huonosti säädettynä ja jostain on tullut roppakaupalla säröä diskanteille. Mikä oli jakotaajuus? Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...