Kyllä itselläkin kuumenee kun täydet resurssit (3.5a) pukkasi ~30h putkeen mut ei ollut kuin ~30-35c. Ja missään vaiheessa ei ainakaan 14tunnin aikana lopettanut latausta. 2010 139,1db @ stock 400w 2011 137,4db @ stock 600w 2012 146,2db @ pro stock 1500w 2013 0,0db @ pro stock 0w
Tuli tossa pari 55ah optimaa ostettua uutena, pitäs vissiin laittaa lataukseen, lepojänöt 12.6 kummassakin akussa nyt ku tullu soiteltua jonkuverran.. Yön yli varmaan riittää ku pitää älylaturissa per akun? Virrat ei oikeen taho riittää vaikka maadotusta pitäs olla tarpeeksi ja muutenkin vetoja, ajossa jännitteet tippuu alle 12voltin, lankkuna fx 3000d ja kytkynä 1ohm.. Pitää nyt tuota akkujen latausta ekana varmaan kokeilla vai oisko muita vinkkejä?
Voisithan sä mitata paljonko se auton laturi lataa käydessä. Ja uudetkin akut olis hyvä ladata ennen käyttöön ottoa. kovat pakkasetkin vaikuttaa osaltaan akun jännitteeseen.
Ostin mätänetistä tuon bentonin eco laturin, latailin sillä kanssa uutta 75ah optimaa. Levot oli suoraa paketista 12.8 luokkaa. Tyrkkäsin laturin perää ja laturi näytti melkee heti täysiä? Nyt ollu viikon verran pois ja levot siellä 12.8? Eikös ihan uudessa pitäs olla enemmä? Pitäskö tuo laittaa vieläkin laturiin ja antaa 'ylläpito' ladata vaikka sanooki täyttä?
Optimat on vähän jänniä siitä, että ne ei oikein tykkää floatilla olosta. Paremminkin reilu purku kunnon virralla ja lataus täyteen ja samaa muutama kierros saa Optiman heräämään. Varastossa seisseen uuden akun levoiksi 12,8V on valitettavan normaali arvo. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...