Vaikka tällä kaudella on jokusen kerran noita asennuksia osakilpailuissa vähän katsuroitu niin finaaleissa ne katsotaan läpi sitten kokonaisuudessaan. Jotta mahdollisimman moni pääsee soittamaan ilman mitään ikäviä sanktioita tai muita seuraumuksia kannattaa kotosalla jo käydä oma auto huolella läpi.
Ainakin nämä osa-alueet kannattaa jokaisen katsoa ainakin kuntoon:
Kotelon kyytiin mahtuminen - Siis sinne hattu hyllyn alle(joka on orkkis positiossa sillä korkeudella kontin pohjasta kuin se on tehtaan jäljiltä) - Takapenkin taakse siinä paikassa missä sitä tullaan kisoissa pitämään.
Päätteiden asennus: - Säännöissa maintuille sijainneille, jos epävarmuutta nin kandee todellakin vaikka kysä suoraan minulta
Akkujen asennus: - Sijainti ja kiinnitys
Akku/ akustot - Painorajan alle meneminen / mahdollinen komepnsaatio ylipianosta, kiinnitys
Verhoilut - Vakio verhoilut omissa paikoissaan, jos sattuu olemaan auto jossa ei jotain verhoilu kuulukaan olla niin kerää siitä evidenssiä valmiiksi
Vaimennus - 4mm per pelti tai peltiä vasten oleva verhous
Kytkentä ohmit - Ohmit tullaan mittaamaan paikanpäällä tarkkuusmittarilla, kannatta siis tarkistaa jo kotona, että NETTOohmit on semmoiset kuin luulee niiden olevan. Muistakaa että NETTO-ohmit on ne ohmit jotka saatta mitattua kun mittaatte ohmit ja vähennätte luvusta mittarin oikosulku näyttämän. Eli jos terminaaleista löytyy 1.0ohmia ja mittari näyttää 0.2ohmia kun mittajohdot laittaa yhteen niin NETTO ohmit on 0.8ohmia. Tähän liittyen kannattaa muistaa että edellisvuodesta poiketen 5% alaspäin erotus sallitaan luokituksen puitteissa. Eli ohmin setti saa todellisuudessa olla 0.95ohmia. Tai 2ohmia saa olla 1.9ohmia. Jos on enemmän eroa niin luokittumien tapahtuu sitten niillä ohmeilla että ero pysyy 5%:ssa.
Showcar vaatimukset Peitepaneelien ym viimeistelyihin liittyvät yksityiskohdat. Yleinen look kunnossa ja muutkin kohdat jotka jotka on säännöissäkin mainittu.
PS. Kandee laitta remideri mukaan että muistaa ottaa sen hattuhyllyn mukaan.
[ Muokattu tiistai 30 elokuu 2011, 12:18 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Tilanteessa että joku kilpailija haluaa jostain syystä pistää sisään protestia saman luokan autosta niin se tulee tehdä kirjallisena ennen klo 14:00 lauantaina. Protesti esim muodossa: "Kilpailijalla A on takapenkin sisukset poistettu, jäljellä pelkät kuoret" tai "Kilpailijalla B on sivuikkunat sikaflex liima massalla kiinni"
Toki jos joku asia muuten vaan mietityttää ja ei uskalla sen tiimoilta itse kohdetta lähestyä niin sillon voi kysyä toki tuomareilta asian laitaa(nimet kerrotaan myöhemmin)
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Sain juuri tarkkuusvastusmittarin valmiiksi ohmien mittauksiin.
Esim. SPL:n D1 kela näytti 0.901ohmia kun mittasin suoraan subin direct connection johdoista. Tuohon kun ois laittanut normi siivun kajarin piuhaa niin hyvin lähelle 0.95:sta varmaan ois menty.
Mittaushan tehdään kajari terminaaleista. Ne autot joissa vahvariiin on haastavaa päästä käiski voisivat soitella mulle 0503865505 tai laittaa yv:tä niin mietitään miten saadaan mitattaushtehtyä. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Jotta pettymys olisi pienempi finaaleissa kannatta hetki uhrata jo etukäteen ohmien tutkimiseen. Koska harva pysyy mittamaan kotona tarkat ohmit, niin hyvä konsti on mitata yhden kelan netto ohmit ja sitten laskea sillä saadulla arvolla kokonais kytkyn ohmit.
Esim Uusimman XTR300d4 subin ohmit on todella matalat. Tehdas ilmoittaa alla 2.9 ohmia joten noita kun kytketään esim 4 rinnan niin saadaan luvuksi 0.725ohmia 1 ohmin sijaan. Toki noita ohmeja ei löydy vahvistimen päästä kun käytössä on normi kaapelit mutta joku 0.8-0.85 ohmia on aika todennäköinen löydös. Jos tarkkuusmittarilla finaaleissa luetaan joku 0.85 lukema niin luokituminen tapahtuu tuo + 5% arvollla eli 0,89. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....