Vaikka tällä kaudella on vähän laiskastinoita autoja katsastettu niin finaalissa jokainen auto syynätään läpi. Jotta mahdollisimman moni pääsee soittamaan ilman mitään ikäviä sanktioita tai muita seuraumuksia kannattaa kotosalla jo käydä oma auto huolella läpi.
Ainakin nämä osa-alueet kannattaa jokaisen katsoa ainakin kuntoon:
Kotelon kyytiin mahtuminen - Siis sinne hattu hyllyn alle(joka on orkkis positiossa sillä korkeudella kontin pohjasta kuin se on tehtaan jäljiltä) - Takapenkin taakse siinä paikassa missä sitä tullaan kisoissa pitämään.
Kytkentä ohmit - Ohmit tullaan mittaamaan paikanpäällä, kannatta siis tarkistaa jo kotona, että ohmit on semmoiset kuin luulee niiden olevan
Akku/ akustot - Painorajan alle meneminen / mahdollinen komepnsaatio ylipianosta, kiinnitys
Verhoilut - Vakio verhoilut omissa paikoissaan.
Vaimennus - 4mm per pelti tai peltiä vasten oleva verhous
Kandee viel kertauksen vuoksi lukasta säännöt ja yleisimmin kysyty kyssärit.
[ Muokattu keskiviikko 11 elokuu 2010, 13:04 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Puretaanko tuolla Finaaleissa siis autot atomeiksi että nähdään kuinka paljon kenelläki vaimennusmattoa oikeesti on jne jne? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Hattuhyllystä on jokunen kysäri tullut. Eli niin kuin säännöissä on kirjoitettu sen on mentävä omalle paikalleen omiin kiinnikkeisiinettä voidaan todeta kotelon mahtuvan sen alle. Säänöissä ei ole puhuttu mitään että sen toimivuudesta/aukeemisesta. Tosiaan se hylly kandee muistaa ottaa sitten mukaan ettei tule ikäviä kompensaatiota jotka on määritelty säännöissä.
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Missäs tuo hattuhylyn pilkkomisen raja menee sedaneissa? Ei varmaankaan saa poistaa kokonaan?
"# K: Kuinka suuren aukon saa tehdä pinta-alallisesti hattuhyllyyn tai takapenkin selkänojan takana olevaan peltiin sedan-mallisessa autoissa? # V: Pinta-alan määrää ei ole rajoitettu, mutta leikkaaminen on mahdollista vain toiseen mainituista. Kannatta muistaa että jos hattuhylly poistetaan kokonaan niin tilalle tulee laitta tukiraudat ja verkko."
"Tavaratilan verhouksen voi poistaa subwoofer kotelonalueelta. Säästääkseen alkuperäisen verhoilun koskemattomana on mahdollista käyttää jotain vastaavaa materiaalia niissä kohdissa joissa verhouksen tulee olla."
Eli ne jotka on säästeneet orkkiksen silpomiselta ja laittaneet jotain vastaavaa tilalle niin NYT TARKKANA. Tuo vastaavaa materiaalia tarkoittaa finaaleissa jotain verhoilu kangasta/materiaalia jonka vahvuus on sen kolmisen milliä vähintään. Mikään harso / ohut kangas pala ei tule finaaleissa täyttämään tuota vaatimusta.
Finaaleissa ei myöskään tulla sallimaan mitään paneeleiden "Sialla" tai milläään muullakaan liimamassalla ympäriinsä tiivistämistä. Jos autossasi on näin tehty niin kandee jo kotona poistaa moinen tiivistys. Edelleenkin lähtökohta on se että vaimennusaineet on ne ainoat extrat millä autoa tilkitään. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
nyt on kyllä vielä kysyttävä tohon peräkontin verhoiluun liittyen että tossa mun autossa se kangas on korvattu tavaratilan kumimatolla ja auton itsellä ollessa siinä ei ole ollut sitä orkkis kangasta ollenkaan vaan se kumimatto niin kelpaako se vai rupeanko askartelee siihen sitä pohjaverhoilua? Mäenlasku kesällä ei luista muttei lipsukkan
nyt on kyllä vielä kysyttävä tohon peräkontin verhoiluun liittyen että tossa mun autossa se kangas on korvattu tavaratilan kumimatolla ja auton itsellä ollessa siinä ei ole ollut sitä orkkis kangasta ollenkaan vaan se kumimatto niin kelpaako se vai rupeanko askartelee siihen sitä pohjaverhoilua?
Jos varman päälle pelaat niin verhoilukankaasta sipaset sen. Tod näk lukukin nousee verrattuna kumimattoon Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....