Enpä tullut tuota ajatelleeksi. Nopeasti mitattuna 21cm olisi matkaa ovipahvin reunasta korkeimpaan kohtaan kaiutinrinkulaa. Lisää haastetta ensi kisaa. Nooh lukua saadaan takas sedanhyvityksenä joka taisi unohtua viime kisasta.
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Onhan säännöt luettu sedan auton osalta tarpeeksi hyvin, nimittäin sinun "konttiseinällä" ei saa sedan hyvitystä, sekä kilpailet stokki puolella muutenkin kys. kotelolla.
Tässä ote vielä säännöistä: Sedan-tyyppisen auton kontti ei saa olla akustisesti eristetty auton muusta ohjaamosta. Lähtökohtaisesti kotelon ja korirakenteen välistä täytyy pystyä kuljettamaan 70mm:n halkaisijaltaan oleva testipallo, kolmea eri reittiä pitkin. Mikäli kontti on eristetty muusta ohjaamosta auto siirretään kilpailemaan Stock-luokaan. Tulkinnanvaraisessa tilanteessa katsastaja päättää kumpaan luokkaan kyseinen auto kuuluu. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
"Sedan-tyyppiset autot saavat luokasta riippumatta 0,7 dB:n suuruisen hyvityksen stock-luokissa." Onhan meikäläisen auto sedan-tyyppinen vaikka onkin konttiseinä.
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Niinhän siellä lukee, että sedan korimallilla stock luokassa soittaessa tulis 0.7. Käytännössä tuo jää tällä hetkellä automaattisesti tulematta, eli pitää aina erikseen muistuttaa koneen käyttäjää sen korjauksesta per veto Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
0,7 dB on vanhentunutta tietoa. Useamman vuoden on konttiseinällisellä sedanilla saanut normaalin hätsärihyvityksen, eli 1500w ja alle 0,3 dB, 2500w 0,4 dB ja 3500w 0,5 dB. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
0,7 dB on vanhentunutta tietoa. Useamman vuoden on konttiseinällisellä sedanilla saanut normaalin hätsärihyvityksen, eli 1500w ja alle 0,3 dB, 2500w 0,4 dB ja 3500w 0,5 dB.
Harto; valitettavasti tuo 0,7 hyvitys on 2018 vuoden Stock säännöissä mainittu. Siellä lukee vielä, että sedantyyppiset autot sen saavat, ei pelkät sedanit. Eikä tuo teksti määritä mitenkään kotelo- tai laitteistotyyppiä.
"YLEISET AUTOKOHTAISET RAJOITUKSET JA HYVITYKSET: • Hatchback tyyliset/viistoperäiset autot, jotka omaavat pienen peräkonttitilan, saavat luokissa 250w-1500w 0,3 dB, 2500w 0,4 dB hyvityksen 3500w 0,5 dB hyvitystä rajallisen rakennustilan vuoksi. Sedan-tyyppiset autot saavat luokasta riippumatta 0,7 dB:n suuruisen hyvityksen stock-luokissa." "lainaus 2018 stock luokan säännöistä"
[ Muokattu keskiviikko 25 heinäkuu 2018, 05:57 ] 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Täytyy sääntöihin tehdä muutos ja hyvittää 2.7db sedaneille kun tämän verran ollaan jäljessä tehtyjen muutoksien jälkeen:
Etupää soi ja täytyy myöntää, että ei kehtaa autossa kauan istua ovet kiinni. Huutaa midit nii saakelin lujaa.
Hyvin tyytyväinen olin kokonaisuuteen ja kerrankin tuntui, että mitä jos ei puretakkaan nykyistä settiä veke, vaan hierotaan kuntoon ja hienoksi. Mitä jos annettaisiin laitteiston kerrankin olla rauhassa. Nooh noin tunnin oleskelun jälkeen oli pakko päästä säätämään ja kävikin näin:
Portti vaihtoon. Kiinni 8" aeroport jaaaaaaa... viritys onkin 22-24hz(hups).
Jos saisin käsiini menneisyyden minäni, niin kyllä löylyttäisin niin, että tähtiä näkisi keskellä päivää. Porttia ei muuten saanut irti ilman elementtien irrotusta.
Nää muuten painaa 27kg kappale ja irrotus sekä asennusasento ei todellakaan ollut ihanteellinen. Kaksi henkeä siihen vaadittiin.
Nyt sitten tuulee niin taivaallisesti. Meinaa lähteä tukka päästä. Joku pikku pätkä @27hz
Mittailin myös piikkejä kuskin paikalta pelkääjän ovi auki:
Tehoa meni perille 1733VA @23hz
Täytyy vielä tutkia miten kärsi boomikaista.
[ Muokattu torstai 26 heinäkuu 2018, 16:50 ]
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Itellekki tuli pari viikkoa siitten postista tuollainen 8" aeroport. Oli kyllä iso rappunen putken ja tötteröpään välissä (ainakin 2mm), kun 6", 4" ja 3" aeroporteissa on tosi olematon. Noh, täytyy hioda kun asennusaika koittaa.... umhaaa
Mä vaan teippasin rappusen yli gorillateipillä ja siihen päälle alumiiniteippiä. Tasottu tuo rappunen. Ei tarvitse edes liimata päitä kiinni kun teippi pitää.
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Etupäästä heitetty veke passiivisuotimet ja nyt saatiinkin laturihäiriöitä aikaan. Paikannettiin häiriöiden syy(rca) --> mankka irti konsolista --> lyhyt pätkä piuhaa ja eikun maadoittelemaan eri osia mankasta, vahvarista ja rca:sta. Maadoitettuun rcan "kuori" molemmista päistä erikseen eri pisteisiin (Ei kannata maadoittaa molempia päitä tai syntyy lisää häiriötä) ---> ei toiminut Mankalta hyppylanka vahvarin maadoituspisteeseen paksulla kaapelilla ja muualle koriin --> ei toiminut Häiriösuodatin asennettu rca piuhoihin --> tuplaantuivat suhinat ja naputukset Rcat maadoitettu mankan runkoon --> ei toiminut Rcat maadoitettu vahvarin runkoon --> ei toiminut Rcat maadoitettu vahvarin jalkoihin --> TOIMII. 99% häiriöistä katos.
Ei mahtuneet säikeet rcan maadoituksen väliin niin yksinkertaisesti vedettiin nipparilla säikeet liittimen kylkeen kiinni. Riitää kun toisen kanavan maadoittaa niin kummankin kanavan häiriöt katoavat.
Uus vahvari etupäälle: Hertz ml power 4 --> Diskantit paloivat gainin säädön jälkeen. Hetken aikaa saivat 18V ja kun 10V päästiin ja todettiin että on ok ja lopetettiin siniaallon soitto niin musiikilla huomattiin että ei korkeet soi. Puhdasta signaalia saivat koko testin ajan(skooppi kii terminaalissa).
Onneksi nämä saapuivat:
Eɪ á´›ässä á´á´ á´Éªá´›ääÉ´ á´Šäʀᴋᴇä
Näin taas tänään. Mitenkäs muilla menee?
[ Muokattu tiistai 31 heinäkuu 2018, 16:41 ]
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari