Se keskeinen ongelma on aina se sama: vain yksi voi voittaa ja loput häviävät. Mikään luokka tai kymmenen luokkaa ei poista tuota perusongelmaa.
MaxBoomissa on kantavana ajatuksena, että rahalla ei ratkota sijoituksia. Nuo rajoittamattomat luokat johtavat aina päinvastaiseen suuntaan. Ja onhan jo nyt MaxSPL-soittelut joihin voi osallistua lähes millaisella kalustolla vaan. Ulkopuolelle jää vain dB Drag EXT kaategorian jaetulla kabiinilla olevat laitteet. Ja varmaan sellainenkin mitataan, jos joku sellaisen viitsii paikalle raahata ja sopii asiasta etukäteen. Tämä siksi, että saadaan varmistettua, että mittarissa riittää asteikko
Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...