Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 61
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Säännöt & Tiedotteet
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Sääntöihin liittyvät muutokset ja parannukset kaudelle 2015.
Mene sivulle       >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
pessi
torstai 16 lokakuu 2014, 15:31

MaxBoom Staff
Sijainti: Kivijärvi
Postit: 77
1xMaxBOOM I - 2008 1xMaxBOOM II - 2008 3xMaxBOOM I - 2009 1xSuomen mestari kaudella 2009 3xMaxBOOM I - 2010 1xSuomen mestari kaudella 2010 1xSuomen mestari kaudella 2011 3xMaxBOOM I - 2012 	1xSuomen mestari kaudella 2012 1xMaxBOOM RY Kunniajäsen 2xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013
pessi:n galleriaan
Alla kohtia, joita tullaan muuttamaan/hienosäätämään tulevalle kilpailukaudelle.

1.Semi unlimited -luokan muutokset:
Vanhan syvyys x leveys kertoman lisäksi semi unlimited -luokkiin on tulossa korkeuden mittaus mukaan. Mitat sivuikkunasta toiseen sivuikkunaan leveimmästä kohdasta, lattiasta kattoon korkeimmasta kohdasta ja tulipellistä elementtiseinän lähimpään kohtaan. Näiden lukujen kertoma tulisi olla minimissään 2200 litraa. Jos tilavuus jää pienemmäksi kuin 2200 litraa vähennetään soitetusta luvusta seuraavan kaavan mukaisesti LOG(2200 / kapiinin mitattut litrat)*20.


Semi unlimited -luokkiin lisätään rajoitus kotelon tilavuuteen suhteessa kapiinin litroihin, joka tulee olemaan 1:1. Tällä poissuljetaan se, ettei erikoisemmat todella ison takaosan omaavat autot pääse erikoisasemaan rakentelu-ominaisuuksien takia. Myös avolava-autoihin, joissa on tarkoitus rakentaa kotelo lavalle, lisätään rakennettavan kotelon maksimi leveys-, korkeus- ja pituusmitat.


2.Tehohyvityksen hienosäätö
Tehohyvitys laskuria hienosäädetään niin, että jokaista alkavaa 0,1dB alitehosta saa jatkossa 0,075 dB hyvitystä maksimissaan 0,3 dB asti. Esimerkiksi 0,1db:n alitehosta saa jatkossa 0,075db hyvityksen ja 0,4dB:n alitehosta sitten 0,3dB(joka onkin sama kuin aiempina vuosina)


3.Hatch back -hyvityksen porrastaminen
Kaudella 2014 tullutta hatchback-hyvitystä tullaan porrastamaan niin, että 1500W-luokkaan asti viime vuoden tapaan on mahdollista saada hatchback-tyylisillä autoilla 0,3 dB hyvitys, 2500W-luokassa 0,4 dB sekä 3500W-luokassa 0,5 dB hyvitys.


4.Lisää virallisia soittoraitoja
MB-kappaleita tullaan lisätään yksi alaspäin 23-44 Hz, joka soveltuu autoille jotka ovat rakennettu soimaan ne kaikista matalimmat nuotit. Lisäksi kaksi kappaletta ylöspäin 44-65 Hz sekä 47-68 Hz jotka sopivat pienimmille korkean nuotin omaaville autoille.


5.Akuston koon järkevöittäminen 250W- ja 400W-luokkiin
Pienempiin luokkiin 250W ja 400W muuttuu akkujen kilorajat puolet pienemmäksi kuin ennen, jotta todellinen käyttöjännite pysyisi lähempänä 12V, jonka mukaan MaxBoom-penkissä penkitetyt vahvistimetkin on skaalattu.

Akkukilot tulee olla seuraavat:
•käytössä yksi AGM-akku, saa painaa 18,5 kg
•käytössä AGM-akusto, saa painaa 16 kg
•jos yksi vesiakku, saa painaa 21,5 kg
•jos vesiakusto, saa painaa 18 kg


6.Volttilaskurin ylittävän kaiutinjännitteiden keskiarvon vaikutus tulokseen finaaleissa
Tulevalla kaudella finaaleissa mitatuista kaiutinvolttien keskiarvon ylityksestä aiheutuu vähennys kaavalla LOG(kaiutinvolttien_keskiarvo / volttilaskurin_keskiarvo_tarkusohmeilla)*20. Toleranssi 1%. Sen ylimenevä osuus vähennetään siis luvusta.
Myös suomen ennätyksen back up -lukua suorittaessa mitataan tämä keskiarvo-volttimittaus. ja tarvittaessa vähennys.


7.C-pilariseinä HC4000 luokkaan
HC4000-luokan omaavan vapaamaan rakennustyyliin lisätään mahdollisuus rakentaa elementtiseinä, jossa seinän paikan rajaa takapenkkien selkänojat. Katsuroinnissa tarkastetaan, että selkänojat menevät alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta soiton ajaksi selkänojat on mahdollista poistaa.


8.Subikompensaatio hyvitys ja hienosäätö
Subikompensaatio taulukkoon tullaan tekemään pieniä muutoksia joka tasoittaisi hieman 15” sekä 18” elementtien eroa pienempiin 12”:iin sekä 10”:iin. Tällä hetkellä taulukko on hieman kallellaan 12” sekä 10” elementtien hyväksi. Lisäksi uutena asiana subikompensaatio taulukkoon tulee näkyviin subihyvitys, jossa vajaasta elementti määrästä jokaista laskennallista 0,5 dB kohden saa 0,15 dB hyvitystä maksimissaan 0,45 dB saakka.



[ Muokattu tiistai 04 elokuu 2015, 09:50 ]
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
TheMan82
torstai 16 lokakuu 2014, 22:52

Sijainti: Vaasa
Postit: 282
1xMaxBOOM II - 2010 3xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2017
TheMan82:n galleriaan
mulla skodan hytti bruttona noin 1400l täähän tarkottaa sitä et hulppeet 3+db kompensaatiota.. [[Peeeeltiämpäri]] mitä [[Peeeeltiämpäri]] taas no eipä tarvi kisata... pakko siirtyä varmaan toisen kisaformaatin pariin... eikä litroja ainakaan lsiää tuo se et bassoja ja koteloa lukuun ottamatta koko laitteisto on hytissä pakko pitää akkuja myöten. todelliset litrat nettona varmaan 1000

[ Muokattu torstai 16 lokakuu 2014, 23:05 ]

TeaM AD/HD tiimipäällikkö
Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...

Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB
2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin
Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
Takaisin ylös
kepu
perjantai 17 lokakuu 2014, 01:29
Postit: 282
3xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 2xMaxBOOM I - 2012 	2xMaxBOOM II - 2012
kepu:n galleriaan
MIkä idea tuossa 2 kohassa on?? Eikö sitä voi pistään vaan että 0,1db alitehosta saa 0,3db hyvitystä.. Eikä tuollain moni mutkasesti.

Takaisin ylös
dbwarrior
perjantai 17 lokakuu 2014, 03:24
dbwarrior

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Postit: 3756
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM RY Kunniajäsen 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2017
dbwarrior:n galleriaan
kepu kirjoitti ...

MIkä idea tuossa 2 kohassa on?? Eikö sitä voi pistään vaan että 0,1db alitehosta saa 0,3db hyvitystä.. Eikä tuollain moni mutkasesti.




No siellähän oli pikku typo. On siis suunnitletu aivan pikku hienosätöä vain.
Aeimmin meni:
Aliteho bruttona------Varsinainen hyvitys
0,1dB______________0,0dB
0,2dB______________0,1dB
0,3dB______________0,2dB
0,4dB______________0,3dB

Kaudella 2015
0,1dB______________0,075dB
0,2dB______________0,15dB
0,3dB______________0,225dB
0,4dB______________0,3dB

Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna
Eli ilmoa sisään.....
Takaisin ylös
Pikkumise
perjantai 17 lokakuu 2014, 03:34

Sijainti: Bassland
Postit: 2727
2xMaxBOOM I - 2010 1xMaxBOOM II - 2010 3xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 2xMaxBOOM II - 2012 	4xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 2xMaxBOOM I - 2015 2xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM I - 2017 2xMaxBOOM II - 2017
Pikkumise:n galleriaan
7.C-pilariseinä HC4000 luokkaan
HC4000-luokan omaavan vapaamaan rakennustyyliin lisätään mahdollisuus rakentaa elementtiseinä, jossa seinän paikan rajaa takapenkkien selkänojat. Katsuroinnissa tarkastetaan, että selkänojat menevät alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta soiton ajaksi selkänojat on mahdollista poistaa.

Tässä ei ilmeisesti bassot saa tulla c-pilarin ylitse jos takapenkkien täytyy lukittua paikalleen?

2011
SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w
2012
Lisää bassoo, vähemmän lukua?
2013
Välivuosi
2014
SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w
SM2 Bigboys Demokisa
+ 4 Demokisa voittoa
2015
154,1dB Pro HC4000w Top 1
+2 Demokisa voitto (143,24dB)
Takaisin ylös
dbwarrior
perjantai 17 lokakuu 2014, 03:40
dbwarrior

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Postit: 3756
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM RY Kunniajäsen 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2017
dbwarrior:n galleriaan
Juu, tuo takapenkin paikalleen mahtuminen siinä edellytetään.

Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna
Eli ilmoa sisään.....
Takaisin ylös
kotka
perjantai 17 lokakuu 2014, 04:24
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
7: Onhan olemassa autoja joissa takapenkkejä voi siirtää etu- ja takasuunnassa (Kiskot/kiinnityspaikat lattiassa), niin että penkkien selkänojat ovat lukittuina myös C-linjan etupuolella. Onko bassojen linja siis korkeintaan joka tapauksessa C-pilarilinja vai se linja jossa selkänojat lukittuvat, vaikka bassot tulisivatkin C-linjan etupuolelle.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
Hartsa
perjantai 17 lokakuu 2014, 05:46
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Kabiinilitrat lasketaan vain kertomalla seuraavat kolme mittaa keskenään: seinä-tulipelti x sivuikkunan alareuna-sivuikkunan alareuna x lattia-katto. On varsin epätodennäköistä, että skodan litrat jäävät noin pieniksi.

Teho hyvitys muuttuu lineaarisemmaksi ollen jatkossa 0,75 kertaa aliteho desibeleinä. Lähinnä eroa tulee tuolla hyvityksen alkupäässä, jossa pahimmillaan ei aiemmin ole saanut lainkaan hyvitystä.

HC4000W: Säädettäviä penkkejä koskevia yksityiskohtia pitää varmaan vielä miettiä. Päällimmäisenä ajatuksena oli seinän paikan yksiselitteisyys.

Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
Zandee
perjantai 17 lokakuu 2014, 06:16

Postit: 210
3xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 1xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017
Zandee:n galleriaan
Minusta olisi ollut parempi jos HC4000 luokka olisi pysynyt kokonaan seinättömänä.

2014
Pro, Semi-unl 5500w SM3 153.4dB
MaxSPL No wall 1. 156.6dB

2015
Pro, Stock HC 4000w SM1
MaxSPL NoWall 1.
Takaisin ylös
humalikko
perjantai 17 lokakuu 2014, 07:06
Postit: 330
1xTapahtuman järjestäjä 2xMaxBOOM I - 2009 4xMaxBOOM I - 2010 3xMaxBOOM II - 2010 1xSuomen mestari kaudella 2010 4xMaxBOOM I - 2011 5xMaxBOOM II - 2011 5xMaxBOOM I - 2012 	1xSuomen mestari kaudella 2012 3xMaxBOOM I - 2013 1xMaxBOOM II - 2013 1xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM II - 2015 1xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 3xMaxBOOM I - 2017 2xMaxBOOM II - 2017
humalikko:n galleriaan
Entäpä olisiko tehopuolelta tutun typon voinut poistaa samalla akku puolelta? 0,1kg ylipaino kun tuo suoraan jo 0.1db akkukompen? Akkulaskurin ja ilmolomakkeen koodaukset heittää muutenkin 0.05db samoille ylikiloille.





Takaisin ylös
Mene sivulle       >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System