Alla kohtia, joita tullaan muuttamaan/hienosäätämään tulevalle kilpailukaudelle.
1.Semi unlimited -luokan muutokset: Vanhan syvyys x leveys kertoman lisäksi semi unlimited -luokkiin on tulossa korkeuden mittaus mukaan. Mitat sivuikkunasta toiseen sivuikkunaan leveimmästä kohdasta, lattiasta kattoon korkeimmasta kohdasta ja tulipellistä elementtiseinän lähimpään kohtaan. Näiden lukujen kertoma tulisi olla minimissään 2200 litraa. Jos tilavuus jää pienemmäksi kuin 2200 litraa vähennetään soitetusta luvusta seuraavan kaavan mukaisesti LOG(2200 / kapiinin mitattut litrat)*20.
Semi unlimited -luokkiin lisätään rajoitus kotelon tilavuuteen suhteessa kapiinin litroihin, joka tulee olemaan 1:1. Tällä poissuljetaan se, ettei erikoisemmat todella ison takaosan omaavat autot pääse erikoisasemaan rakentelu-ominaisuuksien takia. Myös avolava-autoihin, joissa on tarkoitus rakentaa kotelo lavalle, lisätään rakennettavan kotelon maksimi leveys-, korkeus- ja pituusmitat.
2.Tehohyvityksen hienosäätö Tehohyvitys laskuria hienosäädetään niin, että jokaista alkavaa 0,1dB alitehosta saa jatkossa 0,075 dB hyvitystä maksimissaan 0,3 dB asti. Esimerkiksi 0,1db:n alitehosta saa jatkossa 0,075db hyvityksen ja 0,4dB:n alitehosta sitten 0,3dB(joka onkin sama kuin aiempina vuosina)
3.Hatch back -hyvityksen porrastaminen Kaudella 2014 tullutta hatchback-hyvitystä tullaan porrastamaan niin, että 1500W-luokkaan asti viime vuoden tapaan on mahdollista saada hatchback-tyylisillä autoilla 0,3 dB hyvitys, 2500W-luokassa 0,4 dB sekä 3500W-luokassa 0,5 dB hyvitys.
4.Lisää virallisia soittoraitoja MB-kappaleita tullaan lisätään yksi alaspäin 23-44 Hz, joka soveltuu autoille jotka ovat rakennettu soimaan ne kaikista matalimmat nuotit. Lisäksi kaksi kappaletta ylöspäin 44-65 Hz sekä 47-68 Hz jotka sopivat pienimmille korkean nuotin omaaville autoille.
5.Akuston koon järkevöittäminen 250W- ja 400W-luokkiin Pienempiin luokkiin 250W ja 400W muuttuu akkujen kilorajat puolet pienemmäksi kuin ennen, jotta todellinen käyttöjännite pysyisi lähempänä 12V, jonka mukaan MaxBoom-penkissä penkitetyt vahvistimetkin on skaalattu.
Akkukilot tulee olla seuraavat: •käytössä yksi AGM-akku, saa painaa 18,5 kg •käytössä AGM-akusto, saa painaa 16 kg •jos yksi vesiakku, saa painaa 21,5 kg •jos vesiakusto, saa painaa 18 kg
6.Volttilaskurin ylittävän kaiutinjännitteiden keskiarvon vaikutus tulokseen finaaleissa Tulevalla kaudella finaaleissa mitatuista kaiutinvolttien keskiarvon ylityksestä aiheutuu vähennys kaavalla LOG(kaiutinvolttien_keskiarvo / volttilaskurin_keskiarvo_tarkusohmeilla)*20. Toleranssi 1%. Sen ylimenevä osuus vähennetään siis luvusta. Myös suomen ennätyksen back up -lukua suorittaessa mitataan tämä keskiarvo-volttimittaus. ja tarvittaessa vähennys.
7.C-pilariseinä HC4000 luokkaan HC4000-luokan omaavan vapaamaan rakennustyyliin lisätään mahdollisuus rakentaa elementtiseinä, jossa seinän paikan rajaa takapenkkien selkänojat. Katsuroinnissa tarkastetaan, että selkänojat menevät alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta soiton ajaksi selkänojat on mahdollista poistaa.
8.Subikompensaatio hyvitys ja hienosäätö Subikompensaatio taulukkoon tullaan tekemään pieniä muutoksia joka tasoittaisi hieman 15†sekä 18†elementtien eroa pienempiin 12â€:iin sekä 10â€:iin. Tällä hetkellä taulukko on hieman kallellaan 12†sekä 10†elementtien hyväksi. Lisäksi uutena asiana subikompensaatio taulukkoon tulee näkyviin subihyvitys, jossa vajaasta elementti määrästä jokaista laskennallista 0,5 dB kohden saa 0,15 dB hyvitystä maksimissaan 0,45 dB saakka.
mulla skodan hytti bruttona noin 1400l täähän tarkottaa sitä et hulppeet 3+db kompensaatiota.. [[Peeeeltiämpäri]] mitä [[Peeeeltiämpäri]] taas no eipä tarvi kisata... pakko siirtyä varmaan toisen kisaformaatin pariin... eikä litroja ainakaan lsiää tuo se et bassoja ja koteloa lukuun ottamatta koko laitteisto on hytissä pakko pitää akkuja myöten. todelliset litrat nettona varmaan 1000
[ Muokattu torstai 16 lokakuu 2014, 23:05 ] TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
MIkä idea tuossa 2 kohassa on?? Eikö sitä voi pistään vaan että 0,1db alitehosta saa 0,3db hyvitystä.. Eikä tuollain moni mutkasesti.
No siellähän oli pikku typo. On siis suunnitletu aivan pikku hienosätöä vain. Aeimmin meni: Aliteho bruttona------Varsinainen hyvitys 0,1dB______________0,0dB 0,2dB______________0,1dB 0,3dB______________0,2dB 0,4dB______________0,3dB
Kaudella 2015 0,1dB______________0,075dB 0,2dB______________0,15dB 0,3dB______________0,225dB 0,4dB______________0,3dB Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
7.C-pilariseinä HC4000 luokkaan HC4000-luokan omaavan vapaamaan rakennustyyliin lisätään mahdollisuus rakentaa elementtiseinä, jossa seinän paikan rajaa takapenkkien selkänojat. Katsuroinnissa tarkastetaan, että selkänojat menevät alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta soiton ajaksi selkänojat on mahdollista poistaa.
Tässä ei ilmeisesti bassot saa tulla c-pilarin ylitse jos takapenkkien täytyy lukittua paikalleen? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
7: Onhan olemassa autoja joissa takapenkkejä voi siirtää etu- ja takasuunnassa (Kiskot/kiinnityspaikat lattiassa), niin että penkkien selkänojat ovat lukittuina myös C-linjan etupuolella. Onko bassojen linja siis korkeintaan joka tapauksessa C-pilarilinja vai se linja jossa selkänojat lukittuvat, vaikka bassot tulisivatkin C-linjan etupuolelle. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Kabiinilitrat lasketaan vain kertomalla seuraavat kolme mittaa keskenään: seinä-tulipelti x sivuikkunan alareuna-sivuikkunan alareuna x lattia-katto. On varsin epätodennäköistä, että skodan litrat jäävät noin pieniksi.
Teho hyvitys muuttuu lineaarisemmaksi ollen jatkossa 0,75 kertaa aliteho desibeleinä. Lähinnä eroa tulee tuolla hyvityksen alkupäässä, jossa pahimmillaan ei aiemmin ole saanut lainkaan hyvitystä.
HC4000W: Säädettäviä penkkejä koskevia yksityiskohtia pitää varmaan vielä miettiä. Päällimmäisenä ajatuksena oli seinän paikan yksiselitteisyys. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Entäpä olisiko tehopuolelta tutun typon voinut poistaa samalla akku puolelta? 0,1kg ylipaino kun tuo suoraan jo 0.1db akkukompen? Akkulaskurin ja ilmolomakkeen koodaukset heittää muutenkin 0.05db samoille ylikiloille.