Ja teoriassa itseltä pitäisi tulla n~155dB... ...Tällä hetkellä on vain noin 144dB, joten aika huonosti menee. Autokin varmasti pitäisi vaihtaa...
Ihan mielenkiinnosta, mitäköhän nämä teoriat on ja miten lasket paljonko sitä lukua "pitäisi" tulla?
Sen ymmärrän että jos pelkkää tehoa lisäät voit laskea paljon db pitäisi nousta, mutta jos eri koteloa ja subbaria, autosta puhumattakaan?
mää oon vähä samaa mieltä Realtaste sun kanssa .ei noita voi noin vain laskea ja ajatella et noin ja noin niin pitäs tulla se ja se luku .voikun tämä buumi olisikin noin helppoa niin tässä ei olisi mitää järkeä ja jos sinä soitat 1000w luokkateholla 155 piikkejä niin mää soitan sitten varmaa 165 piikkejä Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Tosiaan vapaassa tilassa kartiopinta-alan tuplaaminen tarjoilee sitä 3db. Mutta autoon mentäessä homma muuttuu. Vaikka tehtäisiin kotelo konttiin väliseinällä jossa kumpikin puoli identtinen, soitettaisiin ensin yhdellä ja sitten kahdella bassolla, niin ei sitä 3db enää tule.
Subi kompensaatio taulukosta on hyvä tsekata suuntaa bassojen tuomaan paineen lisäykseen. Pitää myös muistaa, että samaan koteloon elementin lisääminen ei tuo paljoa painetta, ellei litroja saada samalla lisättyä.
Eiköhän tuo ole. Testi sinällään on kaukana pätevästä. Sinähän ei testata mitään muuta kuin mikä elementti soi lujiten tuon kokoisessa kotelossa, joka on viritetty kyseisellä putkella ja laitettu paikkaan x huonosti soivassa autossa. Kotelon paikalla, tilavuudella ja virillä sekä paikalla oletetaan olevan merkityksetön vaikutus bassojen keskinäiseen paremmuuteen. Aika raju yleistys Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Onhan tuossa pikatestissä puuttensa, mutta ainuita testejä mitä ylipäätään joku on viitsinyt tehdä. Muut markkinamiehet vain tyytyy siihen että kehuvat subinsa ilman mitään rinnakkaisvertailua. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Näennäistesti, ei pikatesti. Jokainen konkari ymmärtää tai pitäisi ymmärtää, että Tonin testi ei kerro mitään elelementtien todellisista eroista. Luotettavia tuloksia antavan testin tekeminen on työmäärältään, niin iso, että sitä ei pysty tekemään kukaan, eikä sille löydy rahoittajaakaan.
Lisäksi XTR näyttää olevan jotain vanhaa mallia...
[ Muokattu tiistai 26 elokuu 2014, 04:56 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Tuossa kotelossa tehtyjen testien perusteella on valittu passattiin bassot. Se basso mikä on parhaiten tuossa kotelossa soinut on soinut koviten myös passatissa.
Eli ainakin tuollaisen 1200 litraisen seinä kotelon bassovalinnassa tuo testi on sopiva.
Harto kun teillä on siellä XTR optimoidut kotelot, niin laitetaan siihen DLE bassot ja testataan luku. Silloin ei varmaan jää kenellekkään eneää epäselväksi kumpi kovempaa soi.
Eiköhän minun panostus rajoitu XTR:ien käytännön suorituskyvyn demoamiseen. Joku muu voi hoitaa DLE:n "menestyksen". Voisit ihan itse opettaa noita aloittelijoita ja keskittyä vähän vähemmän kalastelemaan niitä, jotka ovat olleet jo muussa opissa Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...