Jos jotain tietoa ei löydy noista tietolähteistä niin aina voi kysyä tässä topikissa tai laittamalla spostia -email- osoitteeseen.
Koeta tehdä kymysksestä mahdollismman perusteellinen jolloin vastaaminenkin on helpompaa kun ei tarvi laitetlla ensin tarkentavia kysymyksiä vastaukseksi. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Kun tuolla säännöissä lukee että: Pakettiautoksi rekisteröity henkilöautomallisen auton käyttö on sallittu jos kilpailupaikalla autossa on takapenkit mukana. Eli pitääkö minun siis ottaa istuimet ja selkänojat mukaan, vai riittääkö jos on penkin tilalla oleva levy? Ei oo kovin siistiä raahata niitä mukana nimittäin.. Ja sitten toinen kun tuossa autossa ei ole hattuhyllyä mutta siinä on semmonen ns. verho niin pitääkö sen olla paikallaan soitettaessa ?
Kumpaankin kysmykseen mielestäni löytyy selvät vastaukset tuolta jos vaan lukasee läpi. Toki voin vielä selventää jos se on liian vaikeaselkoisesti sinne kirjoitettu. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Kun tuolla säännöissä lukee että: Pakettiautoksi rekisteröity henkilöautomallisen auton käyttö on sallittu jos kilpailupaikalla autossa on takapenkit mukana. Eli pitääkö minun siis ottaa istuimet ja selkänojat mukaan, vai riittääkö jos on penkin tilalla oleva levy? Ei oo kovin siistiä raahata niitä mukana nimittäin.. Ja sitten toinen kun tuossa autossa ei ole hattuhyllyä mutta siinä on semmonen ns. verho niin pitääkö sen olla paikallaan soitettaessa ?
Henkilömallin pakettiautossa oltava takapenkit siis asennettuna paikoilleen mikäli sillä aikoo normaaleissa luokissa kilpailla (ellei halua sanktioita!). Hattuhyllyn ei tarvitse olla paikoillaan soitettaessa, mutta kisapaikalla suotavaa olla mukana niin ei tarvitse soveltaa yleismallin laskukaavaa hattuhyllyrajaksi. 2015 - 3,5kW Showcar.... 2014 - VÄLIVUOSI 2013 - SM2 3,5kW Showcar 151,6dB 2012 - VÄLIVUOSI 2011 - SM1 2,5kW Showcar 148,6dB 2010 - SM1 4,0 kW 148,3dB 2009 - SM2 3,0 kW 144,8dB 2008 - SM2 1,5 kW 141,0dB
juu eli meilläkin on farkku auto ja siinä kuuluis olla verho mut sitä ei ole saatu auton mukana..
estääkö se kilpailun vai tuleeko jotain sanktiota siitä?
Tässä coypy pastea sääntöjen puolelta: KOTELON KORKEUS: Jos kotelo ylittää sallitun korkeuden, niin soitetusta luvusta vähennetään 0,1dB per jokaiselta alkavalta senttiä kohden.
* ESIM1: Kotelo on niin korkea, että se jää 6cm koholleen kiinnityspisteistään -> Luvusta vähennetään 0,6dB. * ESIM2: Kotelo on niin korkea, että se jää 11cm koholleen kiinnityspisteistään -> Luvusta vähennetään 1,1dB. * ESIM3: Autossa kuuluisi olla hattuhylly, mutta se ei ole mukana kilpailussa. Kotelo on noin 4cm korkeammalla kuin hattuhyllyn kiinnikkeet. -> Luvusta vähennetään 0,7dB, koska kotelo on 4cm kormeampi kuin hattuhyllyn kiinnikkeet ja sen kuuluisi olla 3cm matalammalla kuin kiinnikkeet. * ESIM4: Autossa jossa ei uutenakaan ole ollut hattuhyllyä on tehty asennus jossa kotelon korkeus on sama kuin takaselkänojan yläreunan matalin kohta. -> Luvusta vähennetään 0,3dB, koska kotelo tulisi olla 3cm matalampi kuin takaselkänojan yläreunan matalin kohta. -----------------------------------------------------
Eli soittamaan pääsee kyllä, mutta lukupuoli kärsii aika helposti jos ei ole selkeesti matalampi kotelo. Suosittelen etsiin romikselta verhon, lainaan joltain tai askartelemalla vastaavan. Jos päätyy tuohon itsetehtyyn niin kandee napsia vaikka kuvia alkuperäisesta niin on sitten finaaleissa helpompi näyttää toteen ettei ole hakenut mitään etua tuolla ratkaisulla.
Mutta ensi kertaa ei kannnata lykätä noin pikkuisen puutteen takia. Säännöt on toki tarkat ja niitä katsotaan erityisen tarkaaan kun ratkotaan suomenmestareita ja ennätys autoja, ei niinkään aloittelijoiden kohdalla ekassa kisassa.
[ Muokattu keskiviikko 24 maaliskuu 2010, 05:25 ] Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Hattuhyllyn ei tarvitse olla paikoillaan soitettaessa, mutta kisapaikalla suotavaa olla mukana niin ei tarvitse soveltaa yleismallin laskukaavaa hattuhyllyrajaksi.
Juurikin noin, paitsi puuttuva hattuhylly käsitellään eritavalla kuin sellainen erikois malli johon ei hattuhyllyä tehtaan valikoimasta ole koskaan löytynytkään. TS. Automallissa johon hattuhylly kuuluu kandee yleensä hattuhyllyä myös raahata mukana, jos mielii maksimi korkeuksista koteloa rakentaa. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Kuinkas vaikuttaa kun olen tekemässä etu- ja takaoviin uudet ovipahvit lasikuidusta (alaosiin tulee kotelot midbassoille ja keskiäänille) niin tohon luvun kompensaatioon kun nehän on tukevammat (ainaki pitäis olla) kun alkuperäset? 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Menee ihan tapauskohtaisesti, yleensä nuo midi asennukset ei ole aiheuttaneet sen kummenpia toimenpiteitä. Toki joku oikein Hard Core ratkaisu voi tulla tarkempaan syyniin kun finaali hommia aletaan miettimään. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....