Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 70
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
2018 Stock luokat
Auto modifikaatiot:
  • Autoa koskevat modifikaatiot, jotka aiheuttavat oletetusti tuloksen nousua, ovat kiellettyjä.
    Esimerkiksi ei ole sallittua poistaa verhoiluja tai tiivistää/vahvistaa rakenteita muilla kuin sallituilla vaimennusmenetelmillä. Uretaanin, ilmastointiteipin tai vastaavan käyttö ohjaamon tai tavaratilan rakenteiden tiivistämiseen ja/tai vahvistamiseen on kielletty.

    Sallitut vaimennusmenetelmät:
    Aineet= Bitumi ja muut vaimennusmatot ja ruiskutettavat vaimennusaineet
    Määrä= Kokonaispaksuus lisätylle aineille on asennettuna 4 mm per pelti tai peltiä vasten oleva verhous. Verhouksilla tarkoitetaan auton alkuperäisiä muovi/verhoilumateriaaleja.
    Ulkopellissä saa olla maksimissaan asennettuna 4mm vaimennusta.
    Sisäpellin ja verhoilun vaimennus saa olla paikoilleen asennettuna yhteensä 4mm

    Poikkeus: Vaimennusmattoja, jotka ovat tyypiltään absordoivia (pehmyt/solurakenteisia), ei lasketa vaimennusmateriaalin vahvuuteen.
    Sijainti= Pelleissä, jotka ovat verhousten takana tai itse verhouksen takapuolella.

    POIKKEUKSET
    • Tavaratilan pohjan verhouksen voi poistaa kokonaan.
    • Varapyörätilasta voi poistaa mahdolliset varapyörän kiinnikkeet asennuksen edestä.
    • Irroitettavan hattuhyllyn voi poistaa mittauksen ajaksi.
    • Takapenkkien niskatuet voi poistaa mittauksen ajaksi, jotta selkänojat saa käännettyä haluttuun asentoon.
    • Kaikissa autoissa on sallittua kääntää takaselkänoja, vaikka se ei olisikaan pikakiinnityksellä varustettu. HUOM! Ei ole sallittua irroittaa takaistuimia ja kääntää, mikäli ne eivät ole alkuperäisenä kääntyvää mallia.
    • Uretaanin käyttäminen tiivistämiseen ja/tai vahvistamiseen ei ole sallittua
    • Ruoste- ja korivaurioiden korjaaminen alkuperäistä vastaavia rakenteita käyttäen on sallittu esim hitsaamalla.


Asennusrajoitukset:
  • Subwooferit koteloineen tulee sijaita tavaratilassa niin, että alkuperäinen hattuhylly mahtuu omalle paikalle tai siten, että niiden (kotelo sekä subwooferit) ylin kohta on 3 cm alempana kuin takapenkin selkänojan yläreunan matalin kohta. Matalimman kohdan määritys koskee vain aluetta, jolle kotelo voidaan asentaa.
  • Kotelon koko ja sijainti ei saa estää takapenkin lukittumista omiin kiinnikkeisiin.
  • Koteloksi lasketaan myös esim. refleksiputket.
  • Kotelo, portit, elementit tai passiivisäteilijät eivät saa hengittää vapaaseen tilaan (ulkoilmaan).
    POIKKEUKSET:
    • Subwooferkotelo voi sijaita osittain tai kokonaan tavaratilan varapyörätilassa.
  • Kaikkien akkujen tulee olla kiinnitetty riittävän tukevasti erillisellä kiinnikkeellä. Akkujen tulee olla kiinnitettyinä myös soiton aikana. Puristus esimerkiksi penkkien tai penkin ja kotelon väliin ei ole riittävä kiinnitys.
    Akkujen riittäväksi kiinnitykseksi katsotaan, että akut eivät liiku yhdellä kädellä kokeillessa kohtuullista voimaa käyttäen.
  • Sallittuja akkujen asennuspaikkoja ovat:
    • Alkuperäinen asennuspaikka, sijainnista riippumatta
    • Konehuone
    • Tavaratilassa, hattuhyllyn alapuolella
    • Vararengastila
      POIKKEUKSET:
      • Akut voivat sijaita myös auton ulkopuolella vararengastilassa, jos se on auton alkuperäinen vararenkaan paikka.



  • Vahvistimet voivat olla asennettuina seuraaviin paikkoihin autossa:
    • Tavaratilaan
    • Hattuhyllyn yläpuolella, kuitenkin niin, että pois nostetun hattuhyllyn saa paikoilleen (jos hattuhyllytulkinta on käytössä).
      POIKKEUKSET:
      • Sedan-tyyppisessä autossa vahvistin voi olla kiiinnitetty hattuhyllyyn.

    • Takaselkänojassa (ei tarkoita upotusta), jos penkki lukittuu sille tarkoitettuihin kiinnityspisteisiin.
    • Takaselkänojaan asennettu vahvistimen ja/tai laitteiston asennuslevy ei saa olla yli 15 mm paksua
    • Takapenkin alla (ei tarkoita upotusta), jos penkki lukittuu sille tarkoitettuihin kiinnityspisteisiin.
    • Kuljettajan penkin alla, jos asennus ei rajoita penkin normaalia toimintaa.
    • Apukuljettajan penkin alla, jos asennus ei rajoita penkin normaalia toimintaa.
    • Kuljettajan jalkatilassa, jos asennus ei haittaa polkimien käyttöä. Lisäksi asennuksen korkeus tulee olla alle 7 cm ja asennus on sekä vahvistimelle että matkustajalle turvallinen.
    • Apukuljettajan jalkatilassa, jos asennuksen korkeus on alle 7 cm.
    • Takajalkatiloissa, jos asennuksen korkeus on alle 7 cm.

  • Ohjelmalähteen tulee sijaita auton sisäpuolella.
  • Oviin asennetut kaiutinkotelot eivät saa tulla ulospäin enempää kuin 20 cm mitattuna oven alkuperäisestä sisäpellistä, ovipahvin ulkoreunan asennustasosta.
  • Ovikotelon levy materiaalin paksuus ei saa olla yli 15 mm
    POIKKEUKSET:
    • Elementin kohdalla materiaalin paksuus voi olla enemmän kuin 1,5cm

  • Kun StockSedan auto siirtyy Stock-puolelle, niin hattuhyllysääntö säilyy Sedanluokituksen mukaisena.


YLEISET AUTOKOHTAISET RAJOITUKSET JA HYVITYKSET:
  • Hatchback tyyliset/viistoperäiset autot, jotka omaavat pienen peräkonttitilan, saavat luokissa 250w-1500w 0,3 dB, 2500w 0,4 dB hyvityksen 3500w 0,5 dB hyvitystä rajallisen rakennustilan vuoksi. Sedan-tyyppiset autot saavat luokasta riippumatta 0,7 dB:n suuruisen hyvityksen stock-luokissa.
  • Henkilöautossa tulee olla takapenkit
    POIKKEUKSET:
    • Pakettiautoksi rekisteröity henkilöautomallisen auton käyttö on sallittu, mutta kilpailutilanteessa takapenkkien on oltava paikoillaan.
  • Auton pitää saapua kisapaikalle ajamalla ja olla liikennekelpoisessa kunnossa.
    POIKKEUKSET:
    • Kesken kilpailumatkaa rikkoutunut auto voidaan hinata tai tuoda trailerilla kilpailupaikalle.

  • Yksittäinen auto voi olla kilpailussa mukana ainoastaan yhdessä luokassa ja siinäkin vain yhdellä kilpailijalla.


STOCK -LUOKKIEN LAITTEISTORAJOITUKSET:
  • Akkua, jonka plus- tai miinusnapa ei ole kytketty mihinkään, ei lasketa laitteistoon kuuluvaksi.


STOCK -LUOKAN MODIFIKAATIO- JA ASENNUSSANKTIOT:
  • Kotelon korkeus
  • Vaimennusta liikaa
  • Puuttuvat paneelit


KOTELON KORKEUS:
  • Jos kotelo ylittää sallitun korkeuden, niin soitetusta luvusta vähennetään 0,1 dB per jokaiselta alkavalta sentiltä.
  • ESIM1: Kotelo on niin korkea, että hattuhylly jää 6 cm koholleen -> Luvusta vähennetään 0,6 dB.
  • ESIM2: Kotelo on niin korkea, että se jää 11 cm koholleen -> Luvusta vähennetään 1,1 dB.
  • ESIM3: Autossa kuuluisi olla hattuhylly, mutta se ei ole mukana kilpailussa. Kotelon yläreunasta on noin 1 cm takapenkin selkänojan yläreunan matalimpaan kohtaan. -> Luvusta vähennetään 0,2 dB, koska kotelon tulisi olla 3 cm alempana kuin selkänojan yläreunan matalin kohta.
  • ESIM4: Autossa, jossa ei uutenakaan ole ollut hattuhyllyä, on tehty asennus jossa kotelon korkeus on sama kuin takaselkänojan yläreunan matalin kohta. -> Luvusta vähennetään 0,3 dB, koska kotelo tulisi olla 3 cm matalampi kuin takaselkänojan yläreunan matalin kohta.


VAIMENNUS:
  • Jos vaimennusainetta on enemmän kuin sallittu määrä, luvusta tullaan vähentämään 0,25 dB/mm per liikaa vaimennettu pinta.
    • ESIM 1. Kontin pohjassa 6 mm bitumointi-> Luvusta vähennetään 0,5 dB(2x0,25 dB), koska on 2 mm ylimääräistä bitumointia.
    • ESIM 2. Katossa 8 mm bitumointi-> Luvusta vähennetään 1 dB(4x0,25 dB), koska on 4mm ylimääräistä bitumointia.
    • ESIM 3. Molemmissa etuovissa 4 mm bitumia ulkopellissä, sisäpellissä ja verhoilussa -> Luvusta vähennetään 2 dB eli dB per ovi (4x0,25 dB+4x0,25 dB), koska 4 mm bitumointi on sallittu vain per pelti tai peltiä vasten oleva verhous, ei sekä että.


VERHOILUT:
  • Puuttuvista verhoiluista vähennetään 0,5 dB per puuttuva verhoilu.
    • ESIM1: Takakontin takareunasta puuttuu poikittaismuovi -> Luvusta vähennetään 0,5 dB.
    • ESIM2: Takakontista on poistettu molemmat sivuverhoukset -> Luvusta vähennetään 0,5+0,5=1 dB.


MUUT:
  • Asioille, joille ei erikseen ole määritelty sanktiota käytetään kiinteää 0,5 dB kompensaatiota.
    • ESIM1: Akku ei ole kiinnitetty kunnolla -> luvusta vähennetään 0,5 dB.
    • ESIM2: Laitteisto on asennettu sille kuulumattomaan paikkaan -> luvusta vähennetään 0,5 dB.


SEURAUKSET SÄÄNTÖJEN RIKKOMISESTA:

Vakavat rikkomukset:
  • Laitteiston tai kytkennän muuttaminen katsastuksen jalkeen sekä kilpailija on laiminlyödyt uudelleen katsastuksen.
  • Väärän tai muokatun biisin soittaminen kilpailussa
  • Toisen kisaajan laitteiston sabotoiminen/luvatta säätäminen
  • Piilotettujen/ilmoittamattomien signaalinkäsittelylaitteiden käyttö
  • Piilotettujen/ilmoittamattomien bassovahvistimien käyttö
  • Kaiutinjännitemittausta vääristävän kytkennän käyttäminen

Seuraukset: Vakavasta sääntörikkomuksesta voi seurata kauden mittainen kilpailukielto.


Lievemmät rikkomukset:
  • Vaimennus, jota on enemmän kuin on ilmoitettu
  • Suodatukset, jotka ovat päällä vaikka ilmoitettu poispäältä oleviksi


Seuraukset: Lievemmistä sääntörikkomuksista voi seurata luokkamuutos, lisäkompensaatio tai kisan keskeytys.


Kannattaa käydä myös lukemassa yleisimmät kysymykset
Äänestys

Näin kahdenkisan jälkeen miltä uusivoltti luokitus tuntuu?

Hyvältä, nyt päätteen valinta on todella helppoa

En osaa sanoa vielä, kun en ole kisannut

Vaikealta, en ymmärrä miten tavoite voltit säädetäään

En tykkää uudesta, kaipaan vanhaa sen kaikkine vikoineen

en kommnetoi, haluan nähdä vain tulokset

Tämä äänestys on vain jäsenille

Äänet: 206 Kommentit: 0
Edellisiä äänestyksiä
Viimeisimmät foorumi postaukset
SD 8000.1 EVO5
Ei löydy listalta
Lähettäjä MrKlinkky
19 huhtikuu : 06:09

Maxboom osakilpailu Kausala 25.5.2024
Lauantaina 25.5.2024 Kausalassa tapahtuu, MaxBOOM[lisää ...]
Lähettäjä Iiro.Riikonen
16 huhtikuu : 13:44

Chat Box
Sinun tulee olla kirjautuneena että voit lähettää viestin - ole hyvä ja kirjaudu sisään sivustolle tai luo tunnus sivustolle tästä.

[rtfm]
[09 tammikuu : 19:15]

Morooooo!

Automatiq
[12 toukokuu : 14:55]

jaksaisko joku mode lisätä mun profiiliin puuttuvan maxboom 2018 mitalin? siellä on vain 2017. puuttuva siis maxboom osakilpailu, forssa, 600w luokasta 1. sija

Kettle
[22 joulukuu : 09:27]

Tämä pytty asia taitaa olla hoidossa. Mutta muistaakseni oli myös toinen rikkinäinen pytty. Eli jos joku sai rikkinäisen pytyn eikä ole uutta tilalle saanut, niin pistäppä yv nikille Kettle

kotka
[19 joulukuu : 10:33]

@pstk; mitä pyttyä tarkoitat?

Pstk
[13 joulukuu : 21:20]

Miksi Tiimimme Suomen-Mestari ei ole vieläkään saanu pyttyänsä? Tv:Team db Machon tiimipäällikkö?

Automatiq
[25 elokuu : 06:54]

Ei ole vissiin Forssassa kisoja tänä vuonna?

Pstk
[11 elokuu : 18:52]

Ja sitten selitystä, miksi salon kisa perutaan tässä vaiheessa, vaikka muiden kisojen kohdalla on odotettu aina perjantaihin asti?

e28racing
[09 elokuu : 07:56]

Mikäs on mikkelin kisojen aikataulu?

pete86
[09 lokakuu : 03:26]

Ec car show sertiä tiedustelen että onkos se mahdollista saada,soitin maxspl sillon. olisin kiitollinen

TeamHumppa
[05 syyskuu : 14:53]

Ei kellään maxboom väestä olis FLUKE124 mittaria tai oskilloskooppia 40mhz. Täytyis finaaleihin saada että pystyy mittaan mun päätteestä kaiutinvoltit?

kotka
[25 heinäkuu : 05:59]

Pasi Järvinen. Minun olisi tarkoitus vetää kisat. Olen luonut tapahtumat osioon 5.6.2018 tapahtumatopicin viime vuoden aikatauluun pohjautuen

TeamHumppa-
[24 heinäkuu : 08:57]

Antti Bäck vetää kisat

pasi järvinen
[23 heinäkuu : 19:50]

EC kisa. Onko mitään aikataulua ? Tai kuka pitää kisan??

Pstk
[20 heinäkuu : 20:46]

Olisko mahdollista että ylläpito lisäisi ton Teuvan kisan kalenteriin ja tapahtumiin?

Jarppa
[19 heinäkuu : 18:00]

Puuttuva vahvari. Ground zero gzia 1.1450dx-II

kotka
[15 heinäkuu : 18:33]

Miksi Teuvan kisa ei ole edes Maxboomin sivuilla? Minä kannattaisin sitä että kisoilla olisi vähintään 20 etukäteen ilmoittautumista, 2 viikkoa ennen kisa-ajankohtaa

Pstk
[09 heinäkuu : 20:40]

Miksi maxboomin facesivuilla ei ole Teuvan kilpailu?🤔

Pstk
[06 heinäkuu : 18:32]

Onkos Teuvalle tulijoita?

jarqe
[01 heinäkuu : 17:50]

Eikös se selkeesti säännöissä lue, että ainoa paikka, missä saa näkyä vaimennusmatto ilman verhoilua on kontin pohja.

thumex
[29 kesäkuu : 18:27]

miten sedan luokassa oli vaimemmus maton käyttö. jos kontin kannen vaimentaa pitääkö se verhoilla? entä muut pinnat missä on vaimennus mattoa.

pasi järvinen
[10 kesäkuu : 05:32]

Osaako joku neuvoa. En saa oma live veto diakrammia viitasaaresta toimiin.... Tampereen kisasta kuitenkin saan ??? Mistä voi johtua...

Mmik1985
[05 kesäkuu : 19:57]

Hei! Pitääkö tonne kisatapahtuma kalenteriin itse lisätä sievi cruisingin yhteydessä pidettävät maxboom osakilpailut vai lisääkö sen joku ylläpitäjistä?

dbwarrior
[26 toukokuu : 05:56]

Sori kauheasti kun en ole ehtinyt näitä lisäilemään. Toki apukädet kyllä kelpaa jos joku muu haluaa kantaa kortensa kekoon ja lisäillä juttuja kaikkiin tarvittaviin info paikkoihin

pasi järvinen
[26 toukokuu : 04:21]

Mielestäni kans outoa kun ei ole kalenterissa. Eikä etusivulla ole kaikkia samoja mitä on sitten taas ilmottaitumisissa. Olis hienoa jos kalenteriin ne saisi myös. Ja hyvin sen kalenterin voisi myös julkaista Facebook Maxboom sivuille........

jarqe
[24 toukokuu : 06:52]

Miksi näitä kisoja ei ole boomin kalenterissa eikä etusivulla näy tulevien tapahtumien kohdallakaan mitään?


MaxBoom Ry