Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 46
Jäsenet: 1, VanillaGorilla
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4177, Uusimmat: ari78
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
http://www.tpimport.fi/

Luokkajako & Säännöt
MaxBOOM luokat on tarkoitettu autoäänenpainekilpailemisesta kiinnostuneille henkilöille ensikertalaisluokaksi. Kalusto- ja asennussäännöt on kohtuu vapaat ja itse kilpailukin suoritetaan "katu" henkisesti tähän luokkaan räätälöidyllä musiikkikappaleella. Keskustelua tästä uudesta luokasta löydät TÄÄLTÄ


Kauden 2009 luokkajako on seuraava
  • MaxBOOM < 600W
  • MaxBOOM < 800W
  • MaxBOOM < 1.0kW
  • MaxBOOM < 1.2kW
  • MaxBOOM < 1.5kW
  • MaxBOOM < 2.0kW
  • MaxBOOM < 2.5kW
  • MaxBOOM < 3.0kW
  • MaxBOOM < 4.0kW
  • MaxBOOM < 5.0kW
  • MaxBOOM < 6.0kW
  • MaxBOOM < 7.5kW
  • MaxBOOM Unlimited 8.0kW
  • MaxBOOM Unlimited 16.0kW


Luokittumistehosi saat selville käyttämällä luokkalaskuria.


YLEISET RAJOITUKSET LUOKISSA 600-7500W
  • Sedan-mallisesta autosta saa suurentaa takapenkkien takana olevaa sisätilan ja peräkontin välistä aukkoa. Tämä ihan sillä tarkoituksella, että saadaan sedanit hieman tasaväkisemmäksi HB ja farkku vermeiden kanssa. Ja tämä tarkoittaa sitten vain ja ainoastaan sitä alkuperäistä aukkoa, ei ruveta rälläköimään koko hattuhyllyä irti.

  • Subbarin ja kotelon tulee olla auton tavaratilassa hattuhyllyn alapuolella. Kotelon tulee sijaita mittauksessa siinä kohdasssa, että penkit ja hattuhylly mahtuu paikalleen.

  • Henkilöauton tulee olla katuliikenne kelpoinen ja katsastettu(UNL luokassa voi olla ei-rekisteröity tai pakettiauto).

  • Henkilöauto ei saa olla käynnissä mittauksen aikana.

  • Autoa koskevat modifikaatiot jotka aiheuttaa oletetusti tuloksen nousua on kiellettyjä.
    Esim. Verhoilujen poistaminen, rakenteiden vahvistaminen jollain muulla kuin sallituilla vaimennusmenetelmillä tai muut vastaavat toimenpiteet. (Vaimennus aineet ovat sallittuja).

  • Mittaustapa 30 sekunnin keskiarvo (taajuuksille 10-80hz) ja "biisinä" käytetään virallista MaxBOOM kappaletta

  • Yksittäisen kisan voittaja ei ole oikeutettu kisaamaan samassa luokassa tulevaisuudessa vaan jatkaa kilpailemista PRO luokassa.

  • Jos kisaaja on luokan ainoa soittaja, voitto ei aiheuta PRO luokkaan siirtymistä ellei tulos ole lähellä vastaavan pro luokan tulosta.

  • USB tikku / IPOD jne lisälaitteet ovat sallittuja.

  • Laitteiston tulee olla säädetty niin ettei mittauslaitteisto näytä "punaista" eli yli 80hz taajuuksia. Tämä koskee lähinnä pandoja ym korkea nuottisia autoja.

Luokkia 600W - 5.0kW koskevat säännöt
  • Yksi akku (37kg tai kevyempi) keulalle asennettuna(tai perälle jos se on vakio sijainti).
    TAI
  • 36kg akkupatteristo (32kg jos AGM tyypisiä akkuja), niin että vähintään yksi akku on keulalla asennettuna(tai perälle jos se on vakio sijainti).



Luokkia 6.0kW ja 7.5kW koskevat säännöt
  • Kaksi akkua (37kg tai kevyempi) joista toinen keulalle asennettuna (tai perälle jos se on vakio sijainti).
    TAI
  • 72kg akkupatteristo(3kpl+) (64kg jos AGM tyypisiä akkuja), niin että vähintään yksi akku on keulalla asennettuna(tai perälle jos se on vakio sijainti).

  • Nimellisteho 7,5kw ja ylimenevän tehon vaikutuksen tulokseen saat selville käyttämällä luokkalaskuria.




MaxBOOM Unlimited 8.0kW koskevat säännöt
  • B-pilari linjan etupuoliset muutokset tulee olla tyYliltään sellaisia, että ne voisi mennä läpi normaali katsastuksesta. Etuistuimet saa silti poistaa mittauksen ajaksi.

  • Basso laitteiston asennus sijainti vapaa B-pilari linjasta taaksepäin.

  • Nimellisteho 8,0kw ja ylimenevän tehon vaikutuksen tulokseen saat selville käyttämällä luokkalaskuria.

  • Akkujen määrä/nimellisjännite rajoittamaton. Nimellisjänniteen vaikutus luokitukseen selviää luokkalaskurilla.


MaxBOOM Unlimited 16.0kW koskevat säännöt
  • B-pilari linjan etupuoliset muutokset tulee olla tyYliltään sellaisia, että ne voisi mennä läpi normaali katsastuksesta. Etuistuimet saa silti poistaa mittauksen ajaksi.

  • Basso laitteiston asennus sijainti vapaa B-pilari linjasta taaksepäin.

  • Nimellisteho 16,0kw ja ylimenevän tehon vaikutuksen tulokseen saat selville käyttämällä luokkalaskuria.

  • Akkujen määrä/nimellisjännite rajoittamaton. Nimellisjänniteen vaikutus luokitukseen selviää luokkalaskurilla.

Sanktiot sääntörikkomuksista

- MaxBoom kappale voidaan tarkistaa että se on oikea eikä mikään "viritetty" versio. Väärinkäytös = 2v kilpailukielto.

- Jos kotelo ylittää sallitun korkeuden, niin soitetusta luvusta vähennetään dB per jokaiselta alkavalta kymmeneltä sentiltä.
  • ESIM1: Kotelo on 6cm liian korkea ja ei mahdu hattuhyllyn alle -> Luvusta vähennetään 1dB.
  • ESIM2: Kotelo on 11cm liian korkea ja ei mahdu hattuhyllyn alle -> Luvusta vähennetään 2dB.


- Jos auton vaimennus on jossain liian paksua (yhteen laskettu paksuus 4mm on maximi) tullaan luvusta vähentämään 1dB per väärin vaimennettu pinta.
  • ESIM1: Takakontin pellissä on 4mm ja sen muovissa on 4mm -> Luvusta vähennetään 1dB.
  • ESIM2: Kontin pohjassa 6mm bitumointi-> Luvusta vähennetään 1dB.
  • ESIM3: Kontin pohjassa 6mm bitumointi ja kontin molemmissa sivuissa on 8mm bitumit-> Luvusta vähennetään 1+1+1=3dB.
  • ESIM4: Katossa on 2mm bitumi ja 4mm alumiini pelti -> Luvusta vähennetään 1dB


- Puuttuvista verhoiluista vähennetään 1db per puuttuva verhoilu
  • ESIM1: Takakontin takareunasta puuttuu poikittais muovi -> Luvusta vähennetään 1dB.
  • ESIM2: Takakontista on poistettu pohjaverhoilu-> Luvusta vähennetään 1dB.
  • ESIM3: Takakontista on poistettu molemmat sivuverhoukset-> Luvusta vähennetään 1+1=2dB.
  • HUOM. Varapyörä tilaankin koteloa rakentaessa kontin verhoilua ei voi kokonaan poistaa. Tosin tällaisessa tapauksesa verhoilua vaaditaan vain alueilta jotka on näkyvillä. Alkuperäisen verhoilu materiaalin voi korvata vastaavaanlaisella, jolloin ei ole pakko paloitella alkuperäistä verhoilua.


- Jos kilpailija tietoisesti huijaa teholuokituksessa langetetaan hänelle ja hänen kalustolleen kauden mittainen kilpailukielto.
  • ESIM1: Ilmoittaa kilpailija kaavakkeessa kytkeneensä 12d2 seuraavasti. Kelat sarjassa ja subit rinnan, mutta todellisuudessa kaikki kelat on rinnan -> Kauden mittainen kilpailukielto.
  • ESIM2: Ilmoittaa käyttävänsä 15d2 subia ohmin kytkyllä mutta todellisuudessa subi onkin 15d1 malli -> Kauden mittainen kilpailukielto.




Sääntörikkomuksia välttääkseen voi paikanpäällä kysyä jotain pro-miestä tarkistamaan kytkennän jos olet yhtään epävarma kytkennästäsi.

Kytkennän voi myös omatoimisesti yrittää tarkistaa tästä.
Chat Box
Sinun tulee olla kirjautuneena että voit lähettää viestin - ole hyvä ja kirjaudu sisään sivustolle tai luo tunnus sivustolle tästä.

kotka
[25 heinäkuu : 08:59]

Pasi Järvinen. Minun olisi tarkoitus vetää kisat. Olen luonut tapahtumat osioon 5.6.2018 tapahtumatopicin viime vuoden aikatauluun pohjautuen

TeamHumppa-
[24 heinäkuu : 11:57]

Antti Bäck vetää kisat

pasi järvinen
[23 heinäkuu : 22:50]

EC kisa. Onko mitään aikataulua ? Tai kuka pitää kisan??

Pstk
[20 heinäkuu : 23:46]

Olisko mahdollista että ylläpito lisäisi ton Teuvan kisan kalenteriin ja tapahtumiin?

Jarppa
[19 heinäkuu : 21:00]

Puuttuva vahvari. Ground zero gzia 1.1450dx-II

kotka
[15 heinäkuu : 21:33]

Miksi Teuvan kisa ei ole edes Maxboomin sivuilla? Minä kannattaisin sitä että kisoilla olisi vähintään 20 etukäteen ilmoittautumista, 2 viikkoa ennen kisa-ajankohtaa

Pstk
[09 heinäkuu : 23:40]

Miksi maxboomin facesivuilla ei ole Teuvan kilpailu?🤔

Pstk
[06 heinäkuu : 21:32]

Onkos Teuvalle tulijoita?

jarqe
[01 heinäkuu : 20:50]

Eikös se selkeesti säännöissä lue, että ainoa paikka, missä saa näkyä vaimennusmatto ilman verhoilua on kontin pohja.

thumex
[29 kesäkuu : 21:27]

miten sedan luokassa oli vaimemmus maton käyttö. jos kontin kannen vaimentaa pitääkö se verhoilla? entä muut pinnat missä on vaimennus mattoa.

pasi järvinen
[10 kesäkuu : 08:32]

Osaako joku neuvoa. En saa oma live veto diakrammia viitasaaresta toimiin.... Tampereen kisasta kuitenkin saan ??? Mistä voi johtua...

Mmik1985
[05 kesäkuu : 22:57]

Hei! Pitääkö tonne kisatapahtuma kalenteriin itse lisätä sievi cruisingin yhteydessä pidettävät maxboom osakilpailut vai lisääkö sen joku ylläpitäjistä?

dbwarrior
[26 toukokuu : 08:56]

Sori kauheasti kun en ole ehtinyt näitä lisäilemään. Toki apukädet kyllä kelpaa jos joku muu haluaa kantaa kortensa kekoon ja lisäillä juttuja kaikkiin tarvittaviin info paikkoihin

pasi järvinen
[26 toukokuu : 07:21]

Mielestäni kans outoa kun ei ole kalenterissa. Eikä etusivulla ole kaikkia samoja mitä on sitten taas ilmottaitumisissa. Olis hienoa jos kalenteriin ne saisi myös. Ja hyvin sen kalenterin voisi myös julkaista Facebook Maxboom sivuille........

jarqe
[24 toukokuu : 09:52]

Miksi näitä kisoja ei ole boomin kalenterissa eikä etusivulla näy tulevien tapahtumien kohdallakaan mitään?

timbajeij
[22 toukokuu : 12:14]

Tuossahan noita etusivulla näkyy: Seuraavat kisat lisätty: 9.6 Scanburger Viitasaari 8.7 LR-IMPORT, Hyvinkää 21.7 Radalle.com, Motopark 11.8 EC car show 25.8 Forssan Hifipäivät

Pstk
[09 toukokuu : 22:47]

Ei taida sit olla kisoja tänävuonna?

jarqe
[08 toukokuu : 12:30]

Mikäs siinä kisakalenterissa kestää??

johtonen
[06 toukokuu : 21:11]

Millo kisa kalenri julkastaan

Pstk
[30 huhtikuu : 22:02]

Koskakohan sais edes alustavan kisakalenterin?

TeamHumppa-
[10 huhtikuu : 19:25]

Mitä V****A Ei voitu Päivittää kilpailua kantaan. Jäikö joku kenttä tyhjäksi?.ID=5226KilpailisaTEAM HUMPPA - VILLEkilpailu= 127

wilzu-92
[28 joulukuu : 13:33]

Vieläkö Mikko korjailee päätteitä ja bassoja

Automatiq
[12 syyskuu : 19:48]

dbwarrior, omaan kansiooni jonka loin, oon koittanu jo pienentää alle megaan yms, tietokantavirhettä herjaa. koitan uusiks ja nakkailen screenshotteja tonne topicciin...

Hartsa
[07 syyskuu : 10:53]

Nykyinen jänniteherkkyysrakentamiseen perustuva luokitus takaa tasapuolisemman kilpailemisen erilaisilla subwoofereilla kuin vaikkapa todelliseen pätötehomittaukseen perustuva. Kyseinen valinta on ihan tietoisesti tehty kompromissi. Kyllähän noita kytkymittauksia on tehty. Lämpimien kelojen mittaus kertoo lähinnä onko 2 ohmin kytky muuttunut puolikkaaksi katsastuksen jälkeen.

Pstk
[02 syyskuu : 21:36]

Onko liikaa vaadittu, jos noiden volttimittauksien rinnalle saataisiin myös amppeeri mittaus, voltit kun ei kerro koko totuutta ja sit finaalisoiton jälkeen mitataan kytky myös?


MaxBoom Ry
 
Korvattu aika: 0.1718 sek, 0.0894 siitä kysymyksestä. DB queries: 31.