Tekisi mieli repiä ne kaiutinreikien tukkimiset veke ja testailla ero. Enpä viisaana sitä tehnyt vaimentaessa. Muutenkin näytti että 44hz kärsi pääasiassa tuon vaimennuksen jälkeen. Mitä tästä opimme: VAIMENNUSTA VOI OLLA LIIKAA kuten viisaammat sanoivat. Sain myös kuningasidean hommata bulkpackin kun kuvittelin, ettei doorkit riitä hattuhyllyyn ja penkkien alle. Penkkejä en vaimentanut sillä sieltä löytyi auton omat bitumit. Autoon halusin konttiseinän, joten tämä vaimennus ei täysin hukkaan mennyt. Täytyy sitten kisailla stock-luokassa jollen jätä pientä aukkoa kotelon kylkeen. Forssa menee kyllä tällä setillä.
Tänää haettiin viri korkeemmalle. Viri oli n.20cm, 300cm^2 portilla 35hz, joten liian matala. Portista karsittiin 2cm pätkissä yhteensä 6cm eikä viri noussut kun hertsin puolikkaalla. Hifigurun kanssa pohdittiin asiaa ja päätettiin mittaa ilman porttia.
Siinä hieno portti. 600mm^2 ja 22mm pitkä. Viritaajuus 43hz ja mitattuna. WInisd mukaan portista ja viritaajuudesta laskettuna tilavuus 430L äxdee. Taitaa kontin kansi ja kotelon seinä nostaa tunnelin pituutta. Vahvari prottaa 27V kohdilla ja puskee 10A virtaa. Mistäs tää voi johtua?
[ Muokattu tiistai 22 elokuu 2017, 18:42 ]
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Unohdinpas kysyä portin ja subien sijoittelusta. Mikäs on nyrkkisääntö portin ja subien sijoitukselle matalassa kotelossa? Subi mahd eteen ja portti taakse? Jotenkin kuvittelisin, että paras ratkaisu olisi, kun sijoitat bassot ja portin mahd. lähelle toisiaan kontin kannen läheisyyteen.
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Joistain "tuulitunnelilörslärädemopilipalibuildeista" saattaa saada sen kuvan että aina kannattaa vaimentaa hirveällä mattokerroksella, mutta ei se ehkä aina mene niin. Taitaa se monesti olla yksi sedanin rakenteluohje, että portti taakse ja elementit eteen. Kotelo matalaksi ja mahdollisimman paljon tilaa kontin luukun väliin.
Onko tuossa sinun kotelossa miten tuota sisäkorkeutta ja toimiiko kotelon seinä osana porttia. Löytyykö silmämääräistä viriä? 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Kuvan perusteella varmasti näin että kotelon seinä toimii varmasti ainakin osittain "porttina" ja selittää miksi Viri ei nousut kuin tonne päälle 43hz ja nyt kun ajattelee niin tämäkin selittää miksi porttia lyhentämällä Viri pysyi sitkeästi 35hz pinnassa. 141db/144.4db Maxboom Forssa 2017 Stock 600W
Mahtaisko olla, että koteloni on liian pitkä tämän mallisen konttiin? Jos ei olisi ahdasta suksiluukkua niin tämä voisi toimia paremmin. Kotelo todennäköisesti ahdistaa tuota luukkua kabiiniin ja korostaa bandpass efektiä. Saisikohan tästä modattua n. 20cm lyhyemmän? Härskisti vain leikkaisi kotelon poikki ja yrittäisi liittää tuon varapyörämontun kuidun lyhyempään koteloon. Tässä kuva ideasta:
Bassot voisivat mahdollisesti vaihtua 2 x 12".
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Päivitetääs tänne mitä tapahtui kisan jälkeen. Ehdottomasti osallistun ensi kaudella tapahtumiin. 150kpl kiitos Team dB SAWO:n Akille ja kaverille, kun nuuskivat auton läpi ja antoivat kovia vinkkejä.
2 x 15" Autostudio med Spl Dynamics ICE-800D 0.5ohm. Tehot keskimäärin 700w. Tää tulos. Ero ensimmäiseen 0.1dB parhaiden vetojen välillä; finaalivedossa taisi olla jopa deppa. Näyttäs että meikällä on nyt sitten kauden paras piikki sedan 600w tällä hetkellä(jee).
Hermot meni niin tuhosin kotelon etulevyn.
Sitä kääntyi meikäläinenkin uskoon kun täytyi korkeemmalta taholta rukoilla, että elementit mahtuivat koteloon "oikein päin".
Tadaa! Hifiguri käski meikäläisen hioo ja maalaa tuon etulevyn, mutta motivaatio lähti lomille.
Täs käppyrä uudesta ratkaisusta. Taisi olla hitusen parempi kuin vanha ratkaisu. Korkeet tykkäs, matalat ei. Taitaa johtua siitä, että elementit siirtyivät lähemmäs porttia. Viri nousi 1/2 hertsiä.
Keskiviikkona hattuhyllystä lähtee pala veke.
[ Muokattu maanantai 28 elokuu 2017, 19:15 ]
Rutturipariasennuksia jo vuodesta 2019. Autohifin flat earthereiden (flatti equttajien) vastustaja. Pro stock 1000W - 139.3dB Kanafarmari
Noita tuloksia katsoessa tuli mieleen, että mikäs estää osallistumasta ihan Finaaleihin ? Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Tässähän on vielä hyvin aikaa hieroskella lukua ja ottaa tuo finaali tavoitteeksi. Se on ihan oma kokemus muutenkin eikä tuo lukukaan mikään huono sinne lähtöä ajatellen ole. Itse ehkä kokeilisin vielä vaimennuksen purulla saada tuonne yläpäähän lisää potkua, mutta täytyy muistaa myös tuo hallin ja ulkoilman eron vaikutus.
2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Riittääkö pultti liitos jos ottais koko hyllyn pois, minkä kokoinen palkki putki pitää laittaa tilalle? Ja kävisikö pultti liitos? 40x40x2 palkki löytyis jos pultti liitos käy sääntöihin. 141db/144.4db Maxboom Forssa 2017 Stock 600W