Sääntökokous kaudelle 2017 pidettiin ke 12.4.2017 Käsiteltävinä asioina oli mm. Tiimicup ja Sedan-autojen siirtyminen Stockin puolelle.
1. Vanhasta TiimiCupista päätettiin luopua ja siirtyä ns. ahkeruuscuppiin (Tälle kaivataan "virallinen" nimi). Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että lasketaan tiimin kiertämät kisakilometrit, jotka kauden aikana lasketaan yhteen. Soitettu luku ei ole pisteiden osalta määrittävä tekijä, joten sitä pakollista luokkahyppelyä ei kisapaikalla tarvita. Joitain tarkennuksia tarvitaan vielä pistejakoon, mutta tarkoitus on saada tiimi kiertämään ja kannustamaan mukaan uusia kisailijoita. Tässä menee niin, että tiimin uusi kilpailija ei saa pisteitä vielä ensimmäisestä kisasta, mutta vasta toisen kisan jälkeen pisteet otetaan käyttöön (huomioidaan myös ensimmäisen kisan pisteet, jos on ollut tiimin jäsen). (eli kisapaikalla ei voi nakittaa jotain kisaajaa omaan tiimiin "kertakäyttökilpailijaksi). Ja jos kilpailija vaihtaa tiimiä kesken kauden, niin kilpailijan pisteet jäävät sille tiimille, jossa kilpailija on siihen mennessä kerännyt.
2. Sedantarkennus. Määritetään selkeät mitat, joiden on toteuduttava että sedan on sedanluokkaan kelpoinen. Jos mitat kotelon ja ympäröivän rakenteen (hattuhylly tai selkänojan tukirakenteet) eivät täyty, niin sedan siirtyy stock-luokkaan. Jos mitat täyttyvät, niin sedan on kelvollinen sedan luokkaan. Apuna mittojen määritykseen tulee ns. standardikuutio, joka on pystyttävä kuljettamaan "auton läpi" (joko hattuhyllyn ja kotelon välistä tai selkänojan tukirakenteiden ja kotelon välistä) Jos sedan siirtyy stockin puolelle, niin mukaan tulee luokkien mukaiset hätsärihyvitykset (ei 0,7 dB:n yleishyvitystä)
(Tuolle standardikuutiolle määritetään helpot koot, jotka ovat varmastikin lähellä ns. 24 tölkin kuljetuspakkausta) 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Haluatko tarkemmin määritellä että mikä tuossa sedanissa on kiva homma ja mikä siinä poissulkee koko "kisaalut" 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Oon justii saanu aikalailla kaikki valmiiksi mutta, ei kontista kyllä mitää kajalaatikkoa saa hyttiin. Selvästi silti on kotelo kontin puolella. Ainakin omasta mielestä. jotain
oliskohan noitten sääntömuutosten julkasuun jo aika saada muutosta esim finaalista pari kk eteenpäin maksimissaan ja jos ette mitään keksi niin sit mennään vanhoilla... eihän täs touhus oo enää mitään [[Peeeeltiämpäri]] järkeä ku annetaan ekaan kisaan hätinä pari viikkoo aikaa rakentaa... TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
mitäs muuten sellases tilantees tehään kuten mun autos jos en haluakkaan leikellä hattuhyllyä vaan kaikki paine tulee suksiluukusta? mistä ei millään keinolla saa kaljalaatikkoa hyttiin? eikä hattuhyllyllä tehtaan tekemistä 6x9 reijistä sovi myöskään läpi. onko silloin pakko vaan leikellä auton rakenteita et se teijän laatikko sopii kulkemaan? pakko kysellä ENNEN ku kisapaikalla alkaa katsuri kitisemään.. TeaM AD/HD tiimipäällikkö Skoda Favorit Pickup 4th order Bandbass Blowthrough...
Pro, Stock 400w SM3 2011@141,8dB 2014 SM2 unl 9000(147,8) vitsillä mentiin Sitte soi tarpeeks lujaa ku kyytiläisiltä pärähtää basson lyödes kuset ja paskat housuun!
Onko Mikan kontti rakennettu sillleen että kun penkki kaadetaan niin näkyy parit subbarit ja portti. Kotelo rakettu kaikkiaan niin suureksi että vaptaata tilaa ei ole sivuiolla tai kotelon yläpuolella ? Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....