Syitä löytyy, sehän on aina selvä. Eikä oikeaa vastausta ole kenelläkään. Matka on aina suhteellinen käsitys, eikä kisailijoiden sijaintia tarkalleen tiedä. Toisen pitkä matka voi olla toisen normaali päivittäinen työmatka. Ajan käyttäminen on kanssa suhteellinen käsitys. On uusioperheitä, lemmikkejä, lapsia ja töitä. Rakentelupaikan puuttuminen on suhteellinen käsitys. Pihamaa, eli "avotalli" saattaa rajoittaa jos ei sen kanssa osaa soveltaa. Sääntöjen vaikeus voi olla selvä, mutta ainakin itse yritän katsastuksenkin yhteydessä mainita asioista selkeästi. Lukeminen kannattaa aina, sisäistäminen vielä enemmän. "LörsLörs" tyyli on oma tyyli, eikä niillä kyllä taida pärjätä maxboomissa. Voikohan sille setille miten helposti tehdä jotain, jos haluaa kilpailla. Jokaiselle oma luokka, niin ei tule sitä häviötä. Mutta mitä järkeä siinä on, kun luku kuitenkin ratkaisee?
Kuten huomaatte, niin asenne on isoin este. Eikä se voittoluku tule tunnilla eikä viidellä, eli heti ei pidä luovuttaa.
Ei ole tarkoitus olla mikään provokirjoitus, sillä itsekin uusioperheellisenä (yht 3 lasta, koira ja 2-jalkainen), rintamamiestalo (päällekaatuva mörskä) ilman autotallia, päivittäinen työmatka 100 kilsaa (siihen lisäksi työajot), kisareissut päivän kestäviä, eikä yhtään hajua mistään ja taidan olla ikuinen häviäjä. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
-"sukupolvenvaihdos" menossa, lajihan on suora jatkumo db-drag.lle, mistä vanhat kisaajat siirtyi kisaamaan Mb. Kuinka moni vanha kisaaja on enää mukana? Vanhat lopettaa, kyllästyy/ on saavuttanut sen mitä halusi. uusia kisaajia tulee hitaasti, mutta varmasti mukaan
-Tämän hetken talous/markkinatilanne: Ei voi kiistää etteikö vaikuttaisi harrastajien määrään. Yt&lomautukset koskee monia yksittäisiä kisaajia/perheitä mikä taasen vaikuttaa mihin ylimääräiset rahat laittaa.
Henkilökemia: Kun on paljon ihmisiä saman harrastuksen parissa niin kaikki ei tule toimeen keskenään mistä tulee närää/sanaharkkaa...
Itellä ollunna iha rahatilanne esteenä useamman kauden. Tällä kaudella piti parissa kisassa käydä vermeillä mitä sattu oleen paikallaan:) jos jotai muutoksia saa tehtyä ni pitää yrittää vielä eksyä loppu kauden kisoihin:) tokihan se hyvä ois jos kisoja ois ympäri suomee ni osus aina joillekin lähi kisoja Team dB hukassa
Itsellä ainakin ollut esteenä rahallinen tilanne...ei paljon opiskelijan tuloilla mihkään lähdetä ja kesätöitäkään ei löytynyt että oisi saanut helpotusta tilanteeseen. Ensi vklp olisi kuitenkin tarkoitus tulle Forssan kisaan ja sitten Kouvolan kisaan myöhemmin elokuuta. Koitetaan se finaalipaikka sieltä kaivella... 2015 Pro Stock 400W SM 3.sija 143.8 db
2016 Soittelin Pro Stock 400W luokassa, mutta finaaleihin ei päässyt lähtemään
2017 Tampereella: Pro Stock 400W 1.sija 142,4 db KNC: Pro Stock 1000W 2.sija 146,1 db EC Car Show, Mikkeli: Pro Stock 1000W 3.sija 146,1 db Forssan Hifipäivät: Pro Stock 1000W 2.sija 146,5 db (tuulilasi liimauksista irti yläosasta) MaxBoom Finaalit 2017, Hötsi: SM 4.sija Pro Stock 1000W 146,5db
2018: Välivuosi
2019: Kouvola Night Cruising; Pro Stock 1000W 1. sija. 146 db Maxboom finaalit @ Hötsi: Pro stock 1000w Suomenmestari luvulla 146,9db
2021: Viitasaari Neste; Pro Stock 1000W 3.sija 146,5db
2022: Viitasaari; Pro Stock 1000W 1.sija 146,4db Mylsänportti; Pro Stock 1000W 1.sija 146,5db
Minulla on ainakin ollu ihan pätevät syyt asiaan toi käsi leikkaus ja sairaloma ja sit emännän vaihto joka toi tullessaa rivitalo osakeen missä ei kyllä juuri mitää voi rakentaa puhumattakaa mittailla lukua .eli pitäs ajella aina johonkin syrjää mittaa auto ja jne ... ei siitä mitää tuuu jos haluaa tosissaa kisata koska ei sitä soivaa autoa rakeneta kerrasta eikä kahesta ainakaa ..
katsoo miten sitten alkaa kisat maistuu kun saadaa asunto myytyä ja löydetää ok talo
itse kun en kauheesti nää iloa soitella omaks iloks .ennemmin kisaa toisia vastaan ja katto mitä on saanut aikaan Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
nipa itekkään en ole vielä tehny soivaa autoa.. ja silti asun rivarissa. ja mittailen pihalla jos jotain pitää mitata 2011 Stock 600W 139.3 dB 2012 Pro Stock 1000W 145.7 dB 2013 Pro Semi-Unlimited 3500 152.4 dB Sm1 2013 Maratooni 147.3 dB 2014 Pro Semi-Unlimited 3500 153.4 dB sm1 2015 Pro Semi-Unlimited 5500 155.0 dB sm3 2016 unl 9000 sm1 2017 ei nappaa konapappaa
Nipa, minäkin asun rivarissa ja ihan tuossa pihalla rakentelen. Ei se ole mikään syy vaan viitsimisestä kiinni. Kyllähän siinä ihmettelijöitä välillä käy. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
oisko vanhat säänöt takasin niin ois porukkaa leinillä ...tiiän melkein samantien sen 10 henkilöö jotka tulis takas soittaan kun ois vanhanliiton mb kappale jne ... mut toki voitte mennä näinkin ja kalastaa väkeä Kaikki alle 35hz on turhaa
2012 Sm 4 2013 Sm 2 2014 muutama osakilpailu voitto 2015 välivuosi/käsileikkaus
Mielenkiintoinen idea. Voisitteko hieman avata mitä vanhassa oli paremmin ja miten se madaltaisi osalitumis kynnystä?
Ilman argumentointia on suuri vaara että tuollainen idea lokeroidaan:"Haikaillaan vanhan perään kun uuden parissa ei saada tulosta aikaan" Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....