Mittasin varikolla yleismittarilla keskiarvon ja pudotuskaaviossa virallinen mittari näytti -0,05dB. Nostin hieman ja finaalissa oli 0,07dB yli. Aikasta helposti sai kohdilleen.
Muutamaa muutakin autoa säätelin. Toinen oli ekalla vedolla -0,01dB ja toinen 0,13dB. Säätöön meni arviolta 5min per auto.
Vielä ei ole kerinnyt mittailemaan millaisia heittoja tulee jos muutama prosentti ylijännitettä.
Itse en saanut Alpinen naksuihin luottamalla kumpaakaan autoa lähellekkään tavoite voltteja. Mitä opimme tästä: Mittaa ne voltit yleismittarilla, äläkä arvo kisavedon jälkeen soittimen volume tai sublevel säädöillä. T&t HÄMÄLÄINEN DB PAPAT JA POJAT
Tehoeron desibeleinä saa laskettua seuraavalla kaavalla:
ErodB=20×log(Vmitattu/Vluokka)
Desibelin nostolla luku nousee autosta ja kalustosta riippuen noin 0,9 dB, joten depan ylivolteilla lukua jää puuttumaan noin kymppä. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Pitäisi päästä testaan noilla haasteellisilla päätteillä noita yhteensopivuus ongelmia. Olisko jollain harrastajalla antaa testiin esim. fx-3500, fx2500(uusi musta malli), MDS T10 päätettä ? Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Pitäisi päästä testaan noilla haasteellisilla päätteillä noita yhteensopivuus ongelmia. Olisko jollain harrastajalla antaa testiin esim. fx-3500, fx2500(uusi musta malli), MDS T10 päätettä ?
Mulla olis toi T10xtr, voin laittaa tuleen. Laitatko postitus tiedot? Team db Macho tiimipäällikkö
Olen kauden mittaan huomanut että yllättävän moni lähtee kisoihin 2ohmin kytkyllä vaikka Voltti laskuri varoittaa jännitteiden vajaavuudesta. Miksi näin ? Onko jäänyt kurkkaamatta volttilaskurin arvio ??
Pointtihan oli tälle kaudelle, että sellainen setti että puhtaana tulee ne tavoite voltit. Tarkoittaa käytännössä sitä, että vaihdetaan kytyky 0.5:een ja säädetään voltit sitten taoivtteeseen....
Sen toki ymmärätää että jos on vaikka yksi d4 subi, siitä kun ei tietty muuta saa kuin 2ohm Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Ihan mukavasti onnistuu yleismittarilla kotona jänniteen kattominen kohdalleen. Mä teen itte niin että kytken subiin johdot ja sitte laitan 5minuutiksi ylkyn kiinni johtoihin. Siitä näkee ohmit ja tästä luvusta vielä pois 0.33, sen verran mun ylkky valehtele tarkkuusmittariin. Sitte kattoo voltit mb volttilaskurista ja laittaa itselle sopivan raidan soimaan ja seuraa että jännite näyttää kokolailla oikeaa, säätää tarvittaessa. Max boom 1500w kurikka 137.6dB 2010 Pro Stock Sedan 1000w 139.3dB 2011 Pro Stock Sedan 600w 139.7dB 2012 Tuuri Tuning Pro Stock Sedan 250w 140.8dB 2013 Pro Stock Sedan 3000w 146.2dB 2014
Ihan mukavasti onnistuu yleismittarilla kotona jänniteen kattominen kohdalleen.
Heh, on se vaatimaton
"2. Pro, Stock 250W Jarno Mattila 138.8/140.2 / -0.26 dB" kun ottaa huomioon että mittaus on "kisaajan suuntaan" 0,2 kallellaan niin tuostahan voi sanoa että justeehan se on sattunut
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....