verrattuna viimevuoteen, jos haluaa ilman säröä päästellä, niin tehoa on löydyttävä noin 30-40% enemmän, mitä viimevuonna.
oon muutamia päätteitä penkannut ja verrannut tuloksia vanhoihin luokkalaskurin tuloksiin, niin jos buumipenkissä on otettu 1000w, niin särön raja menee siinä 600-700w korvilla.
paljon muuttuu, mutta ainakin minä oon tyytyväinen, että kehoitetaan ostamaan isompi vahvistin, jota ajetaan sitten pintakaasulla, kuin ajetaan päätettä gainit nurin niskojen Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
Laskuri sanoo ettei voltit riitä, mutta pääte työntää siitä huolimatta voltteja ja lukua ulos. 1ohmiin en ole edes mitannut, voi olla että siinäkin riittää voltit tuonne +70v. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Eikös Mise voi sitten ihan huoletta soitella "nupit kaakossa", niin ei tule niitä ikäviä lukuvähennyksiä tai tarvitse kytätä niin tarkkaan noita kajarivoltteja. Reilusti isommilla päätteillä pitää pikkuisen himmata kisavedon aikana, mutta sitten kadulla voit soittaa oikeasti kovaa. Tai tuossa tapauksessa taitaa tarkoittaa että marssii vahvistinkaupoille tai hyväksyy sen, että soittaa "vajaateholla" tuossa 5500w luokassa. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Eikös Mise voi sitten ihan huoletta soitella "nupit kaakossa", niin ei tule niitä ikäviä lukuvähennyksiä tai tarvitse kytätä niin tarkkaan noita kajarivoltteja. Reilusti isommilla päätteillä pitää pikkuisen himmata kisavedon aikana, mutta sitten kadulla voit soittaa oikeasti kovaa. Tai tuossa tapauksessa taitaa tarkoittaa että marssii vahvistinkaupoille tai hyväksyy sen, että soittaa "vajaateholla" tuossa 5500w luokassa.
Soitan aina täysiä. Mietitäämpä että aloittelija ottaa saman päätteen, ja katsoo volttilaskurilla paljonko tarvitaan voltteja että pääsee 5500w luokkaan. No sen jälkeen käy mittaamassa omat voltit ja toteaa että tuo +62v täyttyy omalla kohdalla.
Missä kohtaa oli vajaatehoa kun voltit on sen verran mitä kyseisessä luokassa vaaditaan?
Olen edelleen sitä mieltä ettei volttimittaus muuta juuri mitään. Taitavat rapakon toisella puolella mitata ihan reaaliaikaisesti perille menevät watit ja näyttää siellä homma toimivan.
[ Muokattu maanantai 08 helmikuu 2016, 17:50 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Entäs jos Pikkumisellä on yli kolmen imppi kotelossa? eli 0,33 kuormassa vilkuttelee isoja voltteja sen takia, kun imppi on niin järkyttävän iso.
silloinhan myös jännite nousee, kun imppi on korkea. Mutta lukua suhteessa 2 tai alle imppikeroimen omaavaan koteloon voi tulla paljon vähemmän, koska tehoa menee perille enemmän.
Soitan aina täysiä. Mietitäämpä että aloittelija ottaa saman päätteen, ja katsoo volttilaskurilla paljonko tarvitaan voltteja että pääsee 5500w luokkaan. No sen jälkeen käy mittaamassa omat voltit ja toteaa että tuo +62v täyttyy omalla kohdalla.
Missä kohtaa oli vajaatehoa kun voltit on sen verran mitä kyseisessä luokassa vaaditaan?
Olen edelleen sitä mieltä ettei volttimittaus muuta juuri mitään. Taitavat rapakon toisella puolella mitata ihan reaaliaikaisesti perille menevät watit ja näyttää siellä homma toimivan.
Hyvä havainto alotteliat ei välttämättä ymmärrä tuota laskurin tarkoittamaa tekstiä
"Valitun päätteen voltit(62,748) ei todennäköisesti riitä, valitsemaasi luokkaan(5500W) / kytkentään@1Ohm Harkitse pienempää luokka valintaa, kytkentää tai pääteen vaihtoa"
Tuohon varmaan muutetaan joku helpommin ymmärrettävä teksi.
Ilmiöhän tuossa on se että pääte kun menee kantille, niin sen jälkeen ohjausta lisäämällä saadaan lisää voltteja mutta ne on sitten jo säröllä. Tuota ei välttis tule ajateltua.
Oisko porukalla ideoita miten teksti pitäisi muotoilla että aloitteliakin tuon ymmärtäisi?
Josta päästään siihen, mistä PRO mies tietää koska ollaan säröllä ilman mittareita? Esimerkkinä sellainen vahvistin jota ei ole penkattu.
Edit. Taitaa olla hiljasta, ei tässä kohtaa enää ehdi odottaa sääntöjä vaan pitäs päästä rakentamaan. Kahden vaiheilla nyt kotelon suhteen kun ei mitään selko tullut tähän. Luultavasti siirryn katupopitteluun täysin niin ei tarvitse välittää volteista. 😊
[ Muokattu tiistai 09 helmikuu 2016, 08:19 ] 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Ainahan on tuo vanha karkea menetelmä: nostaa deppa kerrallaan ja katsoo paljonko luku nousee. Silloin kun nousut alkavat jäädä vajaiksi pääte alkaa mennä kantille. Auto toki tekee omat temppunsa ja jossain kohtaa voi tulla yli deppa ja toisessa kohtaa vajaa deppa, vaikka pääte olisi vielä puhtaalla. Kyllä luvuista silti erottaa, koska kanttaus alkaa.
[ Muokattu tiistai 09 helmikuu 2016, 09:43 ] Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Noin helppoa se on. Itse olen ohjeistamassa porukkaa näin: 1. Säädä volumesta pääteen annot villkumaan luokituksen tavoitteeseen. 2. Anna hetki jäähtyä 3. Vedä kisaveto ja mittaa keskari 4. Anna hetki jäähtyä 5. Pudota mankalta deppa tai kaksi volaa 6. Mittaa keskari uusiksi
Jos paineet tippuu about sen mitä "pyynti tippuu" niin kalusto kytkentöineen on ihan kelpo valittuun luokkaan. Jos paineet tippuu murto-osan niin sitten pitää tehdä jotain. Päivittää kalustoa(akustoa, päätettä, subipuolta ....) TAI vaihtaa pienempään luokkaan TAI hyväksyä että on alitehollla liikkeellä.
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....