DLE:t ja Easy Audio kuulostavat asialliselta paketilta. Tuohon vararengasmonttuun sopisi useampikin Optima..?
Varmasti mahtuisikin, tämä projekti on kumminkin budjetti buildi ja mahdollisimman vähällä rahalla mahdollisimman paljon bassoa, etukajaritkin pidetään vakioina Etuakku on siis 62ah vesiakku ja taakse meinaisin 75ah optimaa. Varmaan kannattaa akkujen erotusrele hommata kanssa tuohon.
[ Muokattu torstai 01 lokakuu 2015, 21:52 ] Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Jätä vesiakku kokonaan pois keulalta. Tilalle pelkkä kupariblokki hyvin suojattuna. Ehkei kannata laittaa mitään erotusreleitä turhaan väliin. Tai jos budjetti antaa myöten, niin Optima tilalle. Näin itse tekisin. Mutta hei, sinun projektihan tämä on!
Olikos tästä nyt tulossa se 150dB rikki 30hertsillä? Jos kyllä, niin hattua nostan siinä vaiheessa kun näin tapahtuu. Jos buumiin tulossa, niin vaimentelun kanssa hiukan varovasti. Mittarilla tutkien asennus. Jos tulossa joku demokäkkylä, niin panostaisin virtapuoleen ja piiloon jääviin rakenteisiin. Kaikki muut muuttuu varmasti monesti. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Nämä demoautot ovat mielenkiintoisia, sillä ihan tarkkaan en ole tästäkään käsittänyt että mitä ja kenen puolesta demotaan. Onko tästä tulossa DLE:n, EasyAudion, Optiman vai Foordin sponssaama vekotin? Budjettirakentaminen ja demoauto ei mielestäni mahdu mitenkään samaan lauseeseen, ainakaan minun mielestä. Vaimennuksista en sano juuta enkä jaata, sillä se miltä tuo näyttää, niin näyttää juuri siltä miltä se näyttää. Jos vaimennuksista haluaa buumin puolelle jotain hyötyä, niin sen asennus tehdään mittarilla eikä ulkonäön kannalta. Onneksi minä en tarvitse/pysty tekemään demoautoa kenellekkään, sillä minulla menisi pelkästään korin kimpussa ikuisuus.
Mitenkäs olet päättänyt nuo subbarit asentaa? 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Ihan omaks iloks on auto tulossa Ei tuntunu yks 12" ja 1 kw soivan tarpeeks niin pitää siirtyä vähän järeempään laitteistoon. Subbareiden asennuksesta ei vielä ole tietoa mut alustavasti n. 250l koppa Kaveri anto mulle nimityksen basisti. Mutta en soita bassokitaraa, vaan subbareita
Teet siis autoa omaksi iloksi, joten tee siitä juuri sellainen kuin itse haluat.
Ei siinä kannata silloin mitään "sääntöjä" alkaa noudattamaan liian orjallisesti. Eri asia sitten, jos on tarkoitus kilpailla ja harrastaa maxboomia, SQ:ta tai mitä lie kilpasarjaa "ammattimaisemmin ja tositarkoituksella". Silloin autohifihommissa on ihan toiset kujeet, kuten varmaan tiedätkin.
Meitä harrastajia on moneksi. Toiset enemmän ja toiset vähemmän innokkaita oman teoriansa puolestapuhujia. Nyppii vain tiedonjyvät akanoista, niin välttää ison osan sudenkuopista, joita voi matkan varrella tulla. Laittamalla perusasiat kuntoon, malttia rakenteluun niin rahaakin näin ollen säästyy ja paljon.