@acoustics Tällä tahdilla liian äkkiä! Oisko pitänyt heti laittaa se 165 tavoitteeksi ettei ihan äkkiä menis rikki... Tosin jos se 160 tulee jalkotilaan kovin äkkiä, niin ainahan sitä voi alkaa leipomaan sieltä ylemmäksi
@vauhtijuha Eipä tässä oikeestaan ole muuta tehty, kuin testailtu. Ensiksi tehtiin kotelo ja testattiin sitä kuukaudenpäivät ilman porttia (kerkes olemaan paljon ongelmia auton kanssa), sitten sain ton portin tekastua, sillä pikaset testit ja lasi alko irtoamaan enemmän ja enemmän...
Nyt pyöristin portin ja tuntu vaan lisääntyvän paineet, niin laskin teoriassa että se 158 pitäis mennä rikki... ja päätin kokeilla tota 0,25 ohmin kytkyä uudestaan ja kyllä yllätyin
Videolla ei huomaa, mut ton vedon jälkeen sydän hakkas hitosti, kun pääsin alle deppan tavoitteesta... pienet tanssit tuli tanssittua
Nyt seuraavaksi koitetaan kerätä rahaa tuulilasin liimaukseen, katon ja kotelon viimesitelyyn (koteloon tulee tuennat ja yläreunat pyöristetään)
"159dB" -portti... Ehkä vielä on vähän tekemistä tuossa ennenkuin tota hökötystä voi sanoa portiksi
Onhan tämä aikamoista rakentamista. Hyvä kun testailet ja tännekin raportoit muutoksia. Kyllä se sieltä tulee kunhan vain jaksat testailla. Onhan täälläkin monenlaista epäilijää ja "dissaajaa", mutta varmasti moni aloittelija ottaa mallia paljonkin ja saa intonsa rakentamiseen näistä virityksistä. Varmaan kaikki rakennusvinkit ovatkin tulleet, mutta miksi tuossa "yläkammiossa" on paljon noita "jarruttavia" tekijöitä. Jopa tuossa "suuaukossa" näyttäisi omaan silmään olevan paha porras katon- ja sivuseinien reunassa. Olisko tuossa portin testailussa toiminut kova xps uretaanilevy, vaikka joku FI-700 jonka avulla aukon koon muokkaaminen olisi onnistunut kohtuu helposti. Tuulilasin kiinnipysymiseen ei montaa euroa tarvitse, vai oliko mielessä joku panssarilasi ja kunnon mekaaninen kiinnitys työstettyine osine? 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Sinä Antti ajatelet vähän vanhanaikaisesti lasin liimauksesta.
Nyt on torstai ja irtonainen lasi toimii alustuksena. Irtonaisesta lasista johtuen luku on huono ja rahat on loppu. Tätä tiedotetaan erityisesti kaikille faneille. Fanit tietävät, että nyt pitää pyytää viikkorahoista ennakkoa: Uretaanisankari tarvitsee apua!
Huomenna on perjantai ja volvo on yllättäen nähtävillä jollain parkkipaikalla. Kaikki kiitävät paikalle, niin pitkältä kuin paikalle ehtii. Siellä hattu kiertää ja taas on rahhaa rakentaa.... Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...
Olisko tuossa portin testailussa toiminut kova xps uretaanilevy, vaikka joku FI-700 jonka avulla aukon koon muokkaaminen olisi onnistunut kohtuu helposti. Tuulilasin kiinnipysymiseen ei montaa euroa tarvitse, vai oliko mielessä joku panssarilasi ja kunnon mekaaninen kiinnitys työstettyine osine?
Kokeilin vaikutusta hyvällä portin kiinnityksellä ja huonolla. Eli ensiksi vain reunoista kiinni, ilman takatukea. 30mm vesivaneri pullistali noin 10mm suuntaansa ja ilma puhalteli portin ja suljetun kammion välistä. Sitten tein portin taakse tuennan ja ruuvasin portin kiinni vaan noin 30cm välein. Portti lakkasi elämästä ja paineet nousi noin kolme kymmenystä ja eron huomasi ehkä eniten "korvakuullolla". Paine saatiin yläkautta pois, eikä energiaa käytetty enää portin elämiseen.
Uretaanilevy olisi varmaankin mennyt poikki testeissä Toki pienimuotoiseen testailuun se soveltuu, mutta fulltilt burpeissa ei oikein mikään tuppaa pysymään paikoillaan enää.
Odotan tuulilasin irtoamista ennenkuin liimaan paikoilleen uudestaan ja jos niin huonosti sattuu käymään, että lasi hajoaa niin ompahan hyvä syy ostaa kunnon SPL -lasi tilalle
Sinä Antti ajatelet vähän vanhanaikaisesti lasin liimauksesta.
Nyt on torstai ja irtonainen lasi toimii alustuksena. Irtonaisesta lasista johtuen luku on huono ja rahat on loppu. Tätä tiedotetaan erityisesti kaikille faneille. Fanit tietävät, että nyt pitää pyytää viikkorahoista ennakkoa: Uretaanisankari tarvitsee apua!
Huomenna on perjantai ja volvo on yllättäen nähtävillä jollain parkkipaikalla. Kaikki kiitävät paikalle, niin pitkältä kuin paikalle ehtii. Siellä hattu kiertää ja taas on rahhaa rakentaa....
No mutta keino sekin on harrastaa. Ja tällä kertaa vastineeksi lahjoitukselle saa paljon rakenteluvinkkejä, ohjevideoita ja testejä!
...Sieltä se luku kasvaa, kohta menee 160 rikki! V70 hifistyy. Harrastemobiili hakusessa.
Juu, hyviä rakenteluvinkkejä tosiaan. Aki varmaan kiitti hyvistä ideoista, kun kaivoi pari säkillistä uretaania pois sedanin takakontista. Sääntökomitean jäsen
DB Papat Juha ja Harto 2013 Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB
2014 Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2. Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB
2015 Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB TiimiCup 1. ja paljon muuta...