Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 58
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Projektit
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Passat 3C, variant. Auto myyty, kilpailut ohi.
Mene sivulle   <<       Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
kotka
lauantai 19 syyskuu 2015, 07:51
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Jos pientä päivitystä, niin ei kuihdu kokonaan pois..
Auto kiersi muutaman kilsan tapahtumissa, enemmän ja vähemmän vikatilassa. Dpf:hän siinä huutelee poistamista ja alusta huutaa armoa.
Lukua yritettiin hieroa kotelomuutoksilla, vaimennuksilla yms muilla pikkusäätämisillä. Monta asiaa testattu ja vaikutukset mittarilla todettu.
Ahvenisto oli viimeisin kisamittarilla käynti, samalla tuli vahvistusta että jotain isompaa on jossain vaiheessa tehtävä luvun puolesta. Suunta sentään oli oikea. Ahvenistolla 141,6 debbaa. Luvun lisääntyminen näkyi myös omissa mittailuissa, eli laitteiston perusasetukset yms. lyötiin lukkoon.
Nämä mittasin vielä varmistukseksi isossa, tasalämpöisessä teollisuushallissa, koska kyseinen paikka on käytössä ja melko tasainen ympäristö jatkoakin ajatellen. Luvun suunta oikea, eli kymmenys ylöspäin menossa.

Päätös Hötsistä oli jo varmistunut ja tietty tavoite oli mielessä. Muutoksissa palattiin aina siihen, josta luku parhaiten tykkäsi.
Yhden isomman testin kotelon kanssa tein, mutta näillä ei lukua tullut. Kokeilin eri porttien sijoittelua ja hiukan virien muutosta. Mittarillahan saa melko tarkkaan mitattua itse kotelon toteutuneet virit, vapaassa tilassa. Ja autossahan virit muuttuvat ja näkyvät kanssa mittarilla. Paluu siis alkuperäiseen ja muutamilla muutoksilla omaan mittariin lukua löydettiin lisää. Ei paljon, mutta tietty tavoite oli mielessä kun finaaleihin lähdettiin. Melko paljon mittadataa setistä on tallessa, sekä monenlaista käyrää luvun puolesta.
Matka Ouluun alkoi, vaikka reittivalintaa arvottiin muutamaan otteeseen. Ja valittiin lyhyt, vaikka tiedettiin pari pätkää "huonoksi" (hiekka-sorapätkä ja routavaurioinen asvaltti). Ouluun oli tarkoitus ajaa isommassa letkassa ja näin tehtiinkin. Kokoontumispaikalla kuulin että Passatti osui muutamaan pahempaan routaheittoon kohtalaisella vauhdilla. (itse sitkuttelin Oulun reissun siis Golffilla, mukavaasti Jomilaisella alustalla pomppien..)

Auton pesut ja halliin siirrot. Passatti soittokuntoon ja testiluku. Ja mitä ihmettä; se Oulun kirous oli iskenyt tähänkin. Luku oli hukassa, eikä soittoraitakaan tuntunut sattuvan mitenkään kohdilleen. Käyrässä näki miten muutamat taajuudet olivat kuin kuolleet, eikä niitä ollut mitään järkeä soittaa. Tässä vaiheessa iski se "pieni" harmitus ja tuskanhiki. Päätös alemman raidan soittamisesta tuli mittarilla, kun parempikaan ei soinut.
Onneksi oli muutakin touhua ja paljon hyvää katseltavaa.

Lukua kirottiin ja mietittiin jo etukäteen, että eipä mennyt taaskaan kuin Strömsöössä. Mitään paineita kisavedoissa ei siis ollut, kun tiedettiin ettei se soi. Tarkistettiin että paljonko ylivoltteja saadaan mitattua ja paljonko lukua saadaan lähtemään "kevyellä" yliohjauksella. Penkitetystä päätteestä saa sen verran "tehoja" enemmän, että 0,71 debbaa vähennettiin, enemmänkin jos kehtaa. (herättää hilpeyttä penkitykseen)
Livekäyrä ja luku vahvisti omat mittailut, eli lukua puuttui. Johonkin hiekkatien varrelle sitä jäi. Eikä niitä paluumatkallakaan löydetty, sillä kotipihassa jälkianalyysissä luku oli edelleen kateissa. Tietyt taajuudet ovat kuin kuolleet. Asia tutkitaan tarkemmin, mutta epäilynä on katon vauriot ja sen resonointi. Ainakin pari palkkia vaikuttaisi olevan irti, joten iso kattopelti pääsee elämään ja resonoimaan.

Onneksi itse finaalitunnelma oli hyvä ja autojen siirtely toi mukavaa jumppaa (leveähköt renkaat, automaattiauto ja sähköinen jarru toivat mukavan lisähaasteen puljailuun)
Tuloksena heikko 4. sija, mutta sentään luokan voitto meni mielestäni oikeaan osoitteeseen. Taisi olla historian nuorin Sm voittaja (jos ei mopoautoja lasketa), joka kaiken lisäksi itse osallistui ilmoittamansa vehkeen rakentamiseen ja soittamiseen.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
kotka
maanantai 25 huhtikuu 2016, 11:05
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Kausi käyntiin..
Finaaleiden jälkeen autoa korjailtiin ja huollettiin tekniikan ja alustan osalta ja kasailtiin ajettavaan kuntoon. Maxboominkin osalta jotain uutta mietittiin ja tehtailtiin, mutta kausi alkoi Tampereen Hot, RodRock-showssa "tutussa" 250w luokassa.
Autoa silmäiltiin sillä silmällä että olisiko jotain selvää syytä finaalitulokseen tullut, mutta mistä noita tietää.
Tampereella kausi aloitettiin lauantaina lajitteluvedolla.


Iso kuva

Lauantain veto oli itselle jo ihan positiivinen ja tuolla 16 sekuntilla pääsi sunnuntaille.
Lauantai menikin muuten enempi vähempi kiertäessä ja muita haastatellessa. Tulipa jossain autossakin istuttua oman mittarin kanssa.

Sunnuntai alkoi rauhallisesti ja yleistä tilannetta seuraillen. Pikku säätöä kisavetoa varten, vaikka jo lauantaina kilpakumppani oli soittanut sellaisen luvun ettei jännitykselle ollut aihetta.

Auto kisalinjalle, vänkäri avuksi, asetukset kohdilleen ja peukku ylös. Mittari käyntiin ja pause ylös, tuijottelua edessä olevaan näyttöön ja pari hämmästystä kun hetken oltiin jopa johdolla. Taisi vastustaja leikkiä hetken, ennen kuin meni ohi heittäen. Varma tappio, mutta omaan lukuun on pakko olla tyytyväinen.
Toinen sija, sillä on tuttua aloitella kautta..


Iso kuva

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
dbwarrior
maanantai 25 huhtikuu 2016, 15:15
dbwarrior

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Postit: 3756
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM RY Kunniajäsen 2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2017
dbwarrior:n galleriaan
Leikkako tuo kotelo noin jyrkkään matalat ? Eikös siinä ole yli 5deppaa eroa 38:n ja 35:n välillä.

Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna
Eli ilmoa sisään.....
Takaisin ylös
kotka
maanantai 25 huhtikuu 2016, 17:46
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Tuossa on varmaan ainakin pari piilossa olevaa muuttujaa, jotka olisi kiva löytää. Ensinnäkin tämän hetkinen soittoraita ei ole sitä mitä pitäisi, mutta on luvun kannalta kovin. Ennen viime finaaliahan jossain kävi jotain, joka ei sitten vissiin löytynyt edes viimeisimmässä isommassa projektissa.
Auto ei halua soida matalaa, mutta ei se halua soida korkeampaakaan. Tämä kävi viime kesänä Alastaron ja finaalin välissä, ja korostui kun finaalireissulla tuli pari monttua matkaan.
Koteloon (eikä elementtiin) ole tullut vaurioita, sillä molemmat on kävin läpi. Jonkunlainen revohka auton kanssa tehtiin ennen Tamperetta, mutta ei sieltäkään selittävää vikaa löytynyt. Toki jotain korjattiin samalla.
Kotelo ei varsinaisesti leikkaa, mutta hiljempaa soitettaessa matalat eivät vain tule. Tuo 35 hertsiä on varsinkin sellainen jännä (Verrattu 23hz:sta 65:een, voltit 22V ja 65V, esim 32 hertsillä ero 8,9 debbaa, 35 hertsillä on n.14 deban ero, 38 hz ero on noin 7,7 debbaa ja 44 hertsillä 8 debbaa)
Tämän hetkinen tilanne dokumentoidaan ja auto puretaan tarkistusta varten, muutama kohta siellä on kysymysmerkkinä. Minne on mennyt matala ja minne on mennyt korkeampi ja mitä niille keksin tehdä.
Tuo avara ulkoilmatalli ja päivittäinen ajaminen hiukan hidastaa vain rakentelua.
Ei tuo kotelokaan mikään täydellinen ole, eikä varsinaisesti ole tarkoitettu matalien soitteluun. Mutta melkein karumpaa kokonaisuutta näytti tuo toinen eri luokan kotelo, josta tarvittaessa tulee hiukan kovempaa (niin niin, kotimittaus jne..)

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
kotka
maanantai 20 kesäkuu 2016, 12:04
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Kauden toinen kisareissu takana. Välillä vettä ja välillä kuivempaa, hitusen aurinkoakin.
Osallistujia kivasti ja touhua sitä tehden jonkun verran. Lajittelu meinasi mennä tiukille, mutta siitäkin selvittiin.
Yksin luokassaan kilpaillessa ehkä suurinta jännitystä ei ollutkaan, vaikka olisihan se taas ollut kiva soittaa toista vastaan. Tosin viimeksikin tuli reilu tappio.

Ennen kisaa autoa hiukan yrittelin laitella ja mittailla. Vaihtuipa kotelokin toiseen ja viime päivien muutoksena elementtikin vaihtui. Kotimittaukset näyttivät jotain muutosta, suunta oli sentään oikea. Ja raita saatiin yhtä pykälää ylemmäs, tosin alempi olisi ehkä voinut soida kuitenkin paremmin. Sade saattoi viilentää ehkä sen verran.
Vieläkin hakusessa on tuohon koriin sopivat virit, sillä oma dokumentointi taitaa olla vieläkin hiukan vajavaista sen päättelyyn.
Lajitteluveto 139,85 dB, voltit sinne päin.
Kisaveto 140,63 dB, samat voltit. Kisavedossa tuenta oli ainakin totisempaa. Itse asiassa juuri muuta muutosta vedoissa ei olekkaan, hiukan eri tavalla aurinkolippaa, olkapäätä ja säätä. Käyrissä näkyy luvun lisääntyminen vetojen välillä.

Kisaaminenhan tuolla pikkuvehkeellä on helppoa, kunhan vain ajaa paikalle ja nautiskelee. Mitään latailuita tai johtojen vetoa ei tarvinnut miettiä. Akkujänöistä ei ollut mitään tietoa, mutta ne ilmeisesti riitti.
Mielenkiintoinen mittatieto Tampereelta ja Tuurista. Tampereen kotimittauksen ja kisamittauksen ero oli 1,33 dB ja Tuurissa kotimittaus ja kisamittauksen ero 1,08 dB. Eli oma mittari heittää hiukan ja kisoissa taitaa olla parempi kisatuentakin. Oma tarkkuusohmimittari hiukan heittää, niin kajarivolttien tarkka säätö ei oikein luonnistu.

Itse kyllä odottelin ihan hiukan parempaa lukua, mutta en siitä kyllä paljon jäänyt joten täytyy olla tyytyväinen tulokseen. Mutta totuus taitaa olla se, että tuolla kotelolla ei sitä kaivattavaa paria debbaa ihan sormia napsauttamalla saavuteta.

Noiden soittimien tasot taitaa olla melko arpapeliä, että miten pyydetään esim. puoli deppaa pyyntiä lisää. Taitaa mennä vähintään deban välin nuo pyynnit, siksi kotimittauksessa on helppo huijata itseäänkin. (Itse olen joitain kertoja laskenut luvusta tehtävän vähennyksen kun tarkempaa olen halunnut tietää)


Tuuri 2016 livetulos

Jokohan kohta pitäisi heittää tuo 400w setti tuonne kyytiin ja käydä kokeilemassa että tuleeko siitäkään mitään. Kotimittaus sentään näyttää jotain, vaikka ei sekään mitään mahdottomia lupaile.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
Mene sivulle   <<       

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System