Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 60
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Projektit
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Fiat Punto 1GEN ja vierailevana tähtenä 9000 saab.
Mene sivulle       >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
timbajeij
perjantai 26 syyskuu 2014, 11:25
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Ajattelin nyt itsekkin kirjoittaa jotain tämän auton tarinasta ja ensimmäisestä kaudestani maxboomin parissa.

Joskus tammikuun alkupuolelle tuli tehtyä ensimmäinen 2x12" kotelo Fiiattiin joka toteutettiin 8" aeroportilla, kotelohan tuli törkeän paljon yli tuon hattuhylly tason ja tarkoituksena ei ollutkaan kilpailla. Elementteinä oli 2x Asref12d2 mk2 ja vahvistimena Fx1500d @ 2ohm.
http://www.upload.ee/image/4278475/20140530_192218.jpg

Autokaan ei vielä ollut oma vaan rakensin lähinnä sitä veljelleni kyläluukutukseen. Hartsa kuitenkin potki koko kevään päähän, että miksi en lähtisi soittamaan ja kokeilemaan. Keksin mitä tyhmempiä tekosyitä ettei koteloa saa muka hattuhylly tason alapuolelle viisaasti, pikku hätspäkillä ei voisi pärjätä ja kaikkea muuta.

Tuli kesä ja ajatus kilpailemisesta tuli uudestaan mieleen. Pikkumiseltä tulikin ostettua PM ja sillä testailtua vähän tuota kombinaatiota ja todettua että autohan soi ihan kohtalaisesti vaikka sitä ei ollut rakennettu edes boomiin. Siinä sitten vähän aikaa mietittiin ja mittailtiin peräkonttia että kyllähän sinne saa sen kotelon kun tekee itse sen portin.
http://www.upload.ee/image/4278497/20140611_093056.jpg
Samalla kun uusi kotelo laitettiin autoon, niin lisättiin peräkonttiin 75ah yellowtop tarjoamaan virtaa. Tässä vaiheessa piti kysyä lupaa, että auton saa lainaan Jyskän kilpailuun.

Kun setti saatiin valmiiksi, niin soiteltiin Laxin Markolle ja kysyttiin jos päästäisiin ihan 4SPL testaamaan 16 sekuntin vetoa. Markolla kerettiin 2 päivänä käydä mittailemassa, että mitä raitaa soitetaan ja vähän soittoasentoja. Harmi kun ei ole muistikuvaa mitä se ensimmäisellä soitolla soi. Alla kuitenkin pari kuvaa, jotka on otettu pari päivää ennen Jyskän kisaa.
http://www.upload.ee/image/4278516/20140625_151830.jpg
Tästä vedosta nostettiin vielä kylmästi 2 debbaa pyyntiä ja ensimmäinen 144 ylitys hyvitysten kanssa tuli
http://www.upload.ee/image/4278523/20140625_152431.jpg

Jyskän kisoihin lähdettiinkin sitten ainoana ennakkoon ilmottautuneena 600w luokan soittajana, mikä sinäänsä oli harmi. Jyskässä tuli törmäiltyä moneen mukavaan henkilöön ja se sai innostumaan maxboomista vielä enemmän. Jyskästä mukaan tarttui ainoana kilpailijana luokkavoitto, SE ja siirtyminen pro-luokkaan.
http://www.upload.ee/image/4278530/20140628_180216.jpg
Tulokseen olin tyytyväinen, kun ajattelin sitä että auto ei ollut edes oma ja sitä tosi harvoin pystyi edes rakentamaan.

Jyskän kilpailun jälkeen sitten purettiinkin kaikki vehkeet pois ja auto palautettiin. Kisakärpänen oli kuitenkin puraissut jo ja pahasti. Rupesin selailemaan vastaavanlaista Puntoa netistä ja pari hyvää ehdokasta löytyikin. Sainkin kuitenkin ilokseni kuulla että Jyskässä käyttämäni Punto tulee myyntiin ja varasinkin sen heti itselleni finaaleja silmällä pitäen. Samalla ruvettiin miettimään mahdollisia laitteisto muutoksia. Bassoiksi valikoitui tuttu ja turvallinen Spl Dynamics Xtr300d4 ja päätteiksi 2 kappaletta Ice800(kiitokset vaan Hartolle vinkistä). Samalla suunniteltiin parikin uutta koteloa ja korjattiin viriä OIKEAAN suuntaan.
http://www.upload.ee/image/4278544/20140711_103726.jpg

Finaalit kuumotteli kovasti silmissä ja katsoinkin pitkään että Jyskässä soittamani luku riittäisi. "Stadin"-kisoihin oli 3 viikkoa aikaa kun sain Punton itselleni ja pystyi kunnolla alkaa sitä rakentamaan. 4SPL tuli hankittua ja valehtelematta koko kesän kannattavin ostos. Testidataa saatiin kerättyä todella paljon ja todella nopeasti(verrattuna PM). Rupesi kuitenkin näyttämään että ei uskalla riskeerata finaalipaikkaa ja laitettiin ilmo "Stadin"-kisaan. Autoa vaimennettiin ja vaimennuksia revittiin, akku siirrettiin vararengaskoteloon ja päätteet turvallisesti takapenkin selkänojaan kiinni. Saatiinkin petrattua lukua kovasti Jyskästä.
http://www.upload.ee/image/4278547/20140724_193240.jpg

Pari päivää ennen Stadin-kisoja, lukua katosi aivan yhtäkkiä melkein 1 deban verran ja syytä ei meinannut löytyä mistään. Lukua puuttui joka tasolla, myös testitasolla. Pelättiin pahinta, että joku mystinen ratkeaminen on autolle käynyt. Kattoverhoilu purettiin ja katsottiin ettei mitään ollut irronnut. Kaikki näytti olevan OK. Ei muutakun katto taas vauhdilla kasaan ja toivoa parasta. http://www.upload.ee/image/4278554/20140821_144157.jpg
Autoon oli valittava vielä kolmesta laatikosta yksi, ei niillä luvullisesti tuntunut olevan juurikaan eroa niin annettiin arvan ratkaista. Toivo oli kutakuinkin jo menetetty kun syytä ei luvun katoamiselle löytynyt.

Lauantai koitti ja aikasin aamusta Vantaata kohti. Lajittelussa tapahtuikin heti jotain odottamatonta ja soiteltiin 144,9 rikki. Toisella ja kolmannella lajittelulla saatiin 145,44 lukemat ja oltiin jo varmoja finaalipaikasta. Tiedettiin etukäteen että Jesse soittaa Vantaalla lujaa. Lajittelussa soittikin sitten 145,7. Ennen finaalivetoa kävin Harton juttusilla että onko viime hetken neuvoja. Ohjeet oli yksinkertaiset: "TUE KUNNOLLA". Aattelin ensiksi että haista nyt ukko p**** . Finaalissa kuitenkin altavastaajan pystyttiin 3 tasapeliin ja neljännellä taivuttiin. Jesselle ansaittu voitto. Tyytyväisiä oltiin kun finaalipaikkaa haettiin ja se saatiin
http://www.upload.ee/image/4278559/20140823_205556.jpg

Vantaalta kun kotiuduttiin niin päätettiin soittaa täysin samoilla asetuksilla kisaraita lävitse ja saatiin tulokseksi 144,44 desibeliä ja pääteltiin että mittarille on käynyt jotain mystistä. Toimi kuitenkin ja nyt tiedettiin että se näyttää mukavasti alakanttiin, eikä autossa ole mitään vikaa.

Vantaan kisan jälkeen laitettiin ilmo Hötsiin ja varattiin hotellit. Auto vaati myös remonttia että kestäisi ajaa hötsin reissunkin kun Vantaan reissulla ei kovinkaan hyvin mennyt. Kansipahvi oli entinen ja jakopää veteli myös viimeisiään. Osat uusittiin ja auto rupesi pelaamaan vallan mainiosti.
http://www.upload.ee/image/4278582/20140822_144228.jpg

Viikko ennen H-hetkeä 4SPL sitten hajosi, enteilikin jo kovasti kun 20 mittauksesta saatiin 1 onnistumaan. Puhelu Mikolle ja Mikko sanoikin että huomenna hakemaan uusi mittari. Kiitokset siitä! Taas löytyi lisää intoa kun mittari toimi jokaisella vedolla! Mittari näytti 0,1db enemmän kuin vanhamittari, joten pystyttiin vanhoja tuloksia edes jotenkin vertaamaan. Alla kovin tulos mitä kotona saatiin soitettua.
http://www.upload.ee/image/4278585/20140909_155011.jpg
Auton vaimentamista hierottiin ja hierottiin. Ovet vaimennettiin kolmeen kertaan kun ei meinannut millään saada selvyyttä auttoiko se vai ei. Kolmannen kerran jälkeen se sitten vihdoin selvisi, virhe tulkintojakin tuli siis tehtyä...

Hötsistä käteen jäikin SM2 sija ja omat ennätykset pistettiin taas reilusti uusiksi. Auto toimi ja laitteiden toiminnassakaan ei ollut valittamista.
Tältä setti näytti hötsissä:
http://www.upload.ee/image/4278587/20140925_180313.jpg
http://www.upload.ee/image/4278594/20140925_180338.jpg

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita ja kysymyksiä saa esittää aivan vapaasti. Myös kehitysideat kuunnellaan

Kauden 2014 erityiskiitokset menevät Hartolle ja Markolle. Kiitokset myös kaikille muille auttaneille!

Tarkoituksena olisi jatkaa Puntolla kilpailua myös ensivuonna ja päivitellä tätä projektia tänne

[ Muokattu maanantai 05 tammikuu 2015, 07:11 ]

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
Jaa Facebookissa
Hartsa
perjantai 26 syyskuu 2014, 14:37
MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Vantaa
Postit: 1938
3xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 8xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xSuomen mestari kaudella 2014 6xMaxBOOM I - 2015 1xMaxBOOM II - 2015 2xSuomen mestari kaudella 2015 10xMaxBOOM I - 2016 3xSuomen mestari kaudella 2016 3xMaxBOOM I - 2017 1xMaxBOOM II - 2017 2xSuomen mestari kaudella 2017
Hartsa:n galleriaan
Onnittelut upeasta tulokaskaudesta!!!

Tämä on hyvä esimerkki siitä kuinka menestykseen täytyy tehdä ahkerasti töitä ja miten massasta poikkevaa autoa pitää rakentaa ennakkoluulottomasti. Rakentaminen pitää tehdä auton ehdoilla muuten ei tule tulosta. Myönnän sortuneeni alussa aliarvioimaan Punton kilpailukykyisyyden. On ollut erittäin opettavaista ja mielenkiintoista seurata tällaisen ylänuottisen auton rakentamista. Monesti olen hämmästellyt miten paljon tässä autossa toimivat ratkaisut eroavat perinteisistä. Hatunnosto ahkerille rakentajille!!!


Sääntökomitean jäsen

DB Papat Juha ja Harto
2013
Pro Stock 250W SM 1. SE 142,4dB, Index 2. 143,6dB

2014
Pro Stock 250W SM2 Top 1 142,7dB, Index 1. 143,4dB
Pro Stock HC4000W SM1, SE 153,8dB Top 1 153,9dB, Index 2.
Pro Stock HC4000W Marathon SM1, MaxSPL Stock 1 155,6dB
Pro Stock 400W SE 144,6dB, Pro Stock 3500W SE 151,4, top 1 152,1dB

2015
Pro Stock Sedan 250W SM 1. 142,5dB, Index 1 145,2dB
Pro Stock 2500W SM1. 152,4 dB, Stock Maraton SM1. 142,74dB, MaxSPL Stock 1. 156,4dB
TiimiCup 1. ja paljon muuta...

2016 Lähes kaikki mahdollinen

2017 Samaan malliin

2018 Kiitos ja näkemiin. Pitäkää hauskaa????????

"Maxboom on karu laji."
Takaisin ylös
timbajeij
lauantai 27 syyskuu 2014, 17:27
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Pientä askarta näin pimeiden syysiltojen ajaksi.
http://www.upload.ee/image/4280599/20140927_165418.jpg
http://www.upload.ee/image/4280600/20140927_172050.jpg
Täytyi tosiaan jonkinlaista aktiviteettiä keksiä ettei aika käy pitkäksi. Toisaalta olisihan tuossa tuo toinenkin auto mitä voisi tehdä...

Joko joku arvaa mitä tällä haetaan?

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
timbajeij
maanantai 05 tammikuu 2015, 07:44
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Fiiatin sivussa on rakenneltu myös hupiautoa. Menneen kesän laitteisto.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/1462953_390121927785355_1599412846_n.jpg?oh=df380b5adfa29ea06c5482cb87d267eb&oe=553A67A2&__gda__=1428694585_8e7b9f3dabca13d0fb00bb573df01464

Kyseinen settihän tottakai vaati takapenkin poiston autosta, mutta sehän ei haitannut. Takajalkotilaan rakenneltiin teline mihin sai etupäälle lankun kiinni. Ja takapenkin paikalle asennettiin D7 ohjaamaan bassoja.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10325701_496010607196486_3829020460218768165_n.jpg?oh=a059bd91002f21c7361649e23dfeb7c0&oe=552A9118&__gda__=1429865470_ddc85b48d26d664e18b544e6ca2a122b

Kotelokin rupesi muotoutumaan.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/10325733_486008634863350_5794005957889812372_n.jpg?oh=36f160771a86c55231665848c65a3898&oe=55424C05

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/p180x540/984099_488971417900405_6150494658207344102_n.jpg?oh=44bd13163b3bb4063c54fe37a017a6e9&oe=55280AB6&__gda__=1428270830_e9a97c2653e194f58e786d41d93213fc

Melko paljonhan tuon toteuttamisessa joutui tekemään kompromissejä. Autoa ei kuitenkaan rakennettu kilpailukäyttöön niin niistä ei juurikan välitetty.

Tässä kuva vielä etupäästä, joka oli tuon kyseisen setin kaverina.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/1005068_324483947682487_1953358137_n.jpg?oh=505ed190901369cbbfd8b5f53df71b11&oe=554421BA

Harto yllytti samaan aikaan MB-kauden sekaan että rakentaisi kunnollisen etupään tuon pienen tilalle. Varmaankin yritti pedata Kaupille helpompaa kesää??? Noh lankesinpa ansaan ainakin ja tuli hankittua elementtejä.

Mideiksi 4x12"
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10308364_476154269182120_8585838948425107123_n.jpg?oh=a0be4c6aac754e15986c4436d6901445&oe=553B88F5&__gda__=1428916009_71ae66bfbf099514f40640c0e0a16e54

Keskiääniksi 6,5"
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/q86/p180x540/10354963_493006870830193_25984802640965694_n.jpg?oh=6247507ddaf7b6538fb556e954a060a7&oe=55308882&__gda__=1430169401_d015615162e306967360aa409f80bbac

Diskantti valinta ei oikein selvinnyt kesän aikana.. Planet audion plt80 diskantteja oli 4 kappaletta hyllyssä niin niille leivottiin kyllä paikat oviin. Melko haastavathan oli mahduttaa oveen jossa ei normaalisti ole yhtään kaiutinpaikkaa.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10421513_507272266070320_2676700181482166194_n.jpg?oh=5f58d54f871e1a9cb12b2efbe5b04af9&oe=5531C67E&__gda__=1430439159_10f30126bed74ab34762af0943290bb1

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10358887_507272279403652_170508540193723270_n.jpg?oh=b381637b101c08b7828bbbd6253b2266&oe=5536643E

Viimeisimmän kuvan tilanteeseen jäätiin tältä kesältä. Finaalit puskivat kovasti päälle, joten saappi jätettiin sivuun ja keskityttiin pelkästään Fiiattiin.

2015 kesälle kuitenkin on mietitty tuota etupäätä uudestaan ja luultavastikkin hävitetään keskiäänet ja diskantit. Ne korvataan sitten 2" draivereilla je hel****in isolla torvella. Ovia pitää toki vähän muokata, että ne siihen istuu. 2015 kesälle myös päivitetään basso kalusto kokonaan.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/10906542_597071957090350_7993779515457983225_n.jpg?oh=1a219e539dda640a5f6b8219ce65a183&oe=552B0A58

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/s720x720/10898061_597079110422968_6999111050698679579_n.jpg?oh=0b6db532db159d795cd23b4d24f9f613&oe=552F8CA8&__gda__=1428545782_54427d9230efc1bf3e7985c7db0174ef

Täytyy koittaa muistaa päivitellä sitä mukaan kun rakentelut etenee, talven aikana on hiljaisempaa. Fiiatti tuli kunnostettua pitkälti kokonaisuudessaan, että sillä on mukava kierrellä ensi kesänä kisoja




[ Muokattu maanantai 05 tammikuu 2015, 07:45 ]

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
Boon
maanantai 05 tammikuu 2015, 09:30
Postit: 401
2xMaxBOOM I - 2014 1xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM II - 2015
Boon:n galleriaan
Hienot etuovet tuossa ylempänä.

Paljonkos tuli ääntä sauberista?
Takaisin ylös
timbajeij
maanantai 05 tammikuu 2015, 09:39
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Reilua 152 mittailin musiikilla lasilta. Hiljaahan se soi, mutta toistokaista oli mukavan laaja pieleen menneen virin takia

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
Domax
maanantai 05 tammikuu 2015, 20:10

Postit: 1585
1xMaxBOOM I - 2010 1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 1xMaxBOOM I - 2012 	3xMaxBOOM I - 2013 1xSuomen mestari kaudella 2013 3xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 1xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015
Domax:n galleriaan
Mitkäs bassot tos arkku kotelos olikaan kiinni alunperin? Onkos toi hupi auto tulos ens kautena mb tapahtumiin? Olis kyl mukava päästä kuunteleen

http://www.youtube.com/user/Domax1234
------------------------------------------------------------------
2010: Stock 4000w 132.2dB
2011: SM3 / PRO Stock 600W, 142,8 dB
2012: PRO Stock 2500w, 148,2 dB / Pro Stock 600w, 144,4 dB
2013: SM1 / PRO Stock 3500w, 151,0 dB
2014: SM2 / PRO Stock 1500w 149.4dB
+ Finaalien Demokisan voitto
+ Hienoin Stock asennus
2015: SM1 / PRO Stock 1500 150.3dB
Takaisin ylös
timbajeij
maanantai 05 tammikuu 2015, 20:22
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Autostudio asref 15d2 mk2 bassot. Täytyy kahtoa jos vaikka johonkin lähikisaan tuon saisikin. Kovin työ tuossa oikeastaan on nuo ovet. 2" draiveri vaatii niin julmetun torven että sen toteuttaminen tulee olemaan suurin haaste

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
kotka
tiistai 06 tammikuu 2015, 08:04
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Hieno "vieraileva tähti" ja mukavalta vaikuttava projekti, jossa kaikki on hiukan isompaa ja hiukan enempi..
Tuohon subiarkustoon.. Voisiko sen poikkileikkausmuoto olla T, eli kotelo vaikka hiukan matalampi ja kansilevy leveämpi? Kansilevy tulisi osittain pyöränkoteloiden päälle ja täyttäisi sivuosiakin.
Olisiko tarpeellista/hyödyllistä laittaa noiden tukikierretankojen ulkopuolelle hiukan isompaa putkea. Tämä putki toimisi jäykistäjänä myös toisin päin. Nyt tanko ottaa vain vetoa vastaan, mutta ei puristusta.
ja kuvasta poiketen tuo arkkuhan on tuolla varmasti kiinni jotenkin? Varmaan ainakin vanttiruuvein, jotka ovat kiinnitetty pohjan runkopalkkeihin pultattuihin kuormansidontalenkkeihin?

Ovisuunnitelmat vaikuttavat sellaisilta että pakkohan tuota olisi päästävä kuulemaan johonkin. Siinä saakin olla hiukan apukäsiä auttelemassa että elementit sattuvat sellaisille kohdille, jossa ovi vielä toimii.
Ilmeisesti tehoakin vahvistimille on tulossa enempi kuin pieneen diskoon. Paljon tehoa vaatii paljon akustoa, joten oma työnsä tulee myös akkujen sovittamisella ja koko virtajärjestelmässä.
Mielenkiinnolla seurataan joten päivityksiä odotellaan.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
timbajeij
tiistai 06 tammikuu 2015, 09:22
timbajeij

MaxBoom Member
Sijainti: Jyväskylä
Postit: 629
1xMaxBOOM I - 2012 	1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014 5xMaxBOOM I - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 5xMaxBOOM I - 2016 1xMaxBOOM II - 2016 1xSuomen mestari kaudella 2016 5xMaxBOOM I - 2017 1xSuomen mestari kaudella 2017 1xMaxBOOM I
timbajeij:n galleriaan
Kotelo rakennetaan noille 9 bassolle kokonaisuudessaan uusiksi, tässä toisessa versiossa sitten korjataan ensimmäisen version epäonnistumisia Haasteena täsäs on että todella vaikea toteuttaa yli 90cm leveä laatikko, mutta toisaalta kun tekee vain tuon 90cm niin jää tilaa sivuille.

Tällä tapaa oli sijoitettu akusto, kummallakin puolella samalla tavalla. Tämä sijoittelu toi mukavan painojakauman ja akut olivat myös helposti hollilla jos tarvitsee irroitella tai latailla.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/p417x417/10483746_501891313275082_4319273536764133187_n.jpg?oh=1f44c26360456454cad298705ebddee9&oe=552C7448

Tässä on midien vahvistimet. Tarkoituksena olisi kytkeä vahvistimet niin että toinen vahvistin ajaa vasenta ovea ja toinen oikeaa. Kuormaksi tulee 1,6-1,8ohm, ja vahvistimille on ilmoitettu 1500wrms/2ohm.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10344774_501891336608413_6761511872647079133_n.jpg?oh=5aecbf73638ad28940c5a82c94b20583&oe=553B0066

Tässä vielä kuva kun ovi kiinni, niin näkee mihin midit asettuvat. Täytyy ruveta kevään aikana suunnittelemaan tuota draiveri hommaa ja sen torvea tarkemmin. Eilen selailin netistä erilaisia torvia ja torven mitat ovat 30cmx40cm luokkaa, niin se ei ihan helpolla taivu tuohon...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10351235_502835483180665_6403106273910803850_n.jpg?oh=5a0bf5450f580e3c150e9f4340faf687&oe=552BFFF4&__gda__=1430067781_afa3b6b81c617d5eb39c9589bfd8213c

Akustoksi on kaavailtu 3x 170ft NSB ja 2x 100ft(kaikki löytyy jo). Myöskin jos tpimportin testissä osottautuu uusi NSB malli hyväksi, niin sellaisen voisi laittaa vielä kaveriksi konehuoneeseen


[ Muokattu tiistai 06 tammikuu 2015, 09:31 ]

T&t HÄMÄLÄINEN
DB PAPAT JA POJAT

153,4db 1x10"
150,0dB 1500w
145,1dB 400w
149,4dB 1000w
147,2dB 600w
142,9dB 250w
Takaisin ylös
Mene sivulle       >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System