Jotta innokkaimmat pääsevät suunnittelemaan ensi kautta tässä hieman alustavaa tietoa tulevasta. Subikompensaatiot tulevat pysymään ennallaan, kuten myös luokitustehot. Alustavan suunnitelman mukaan Show Car- ja mopoautoluokkia tullaan tarkentamaan. Muissa luokissa tullaan sääntöjä avaamaan tarkemmin sekä otetaan kantaa kauden aikana esiin tulleisiin kysymyksiin. Tutkinnan alla on myös mahdollisesti soittoraidan valinnan laajentaminen nykyisestä kolmesta biisistä viiteen. Lisää tulisi yksi matalampi sekä yksi korkeampi soittoraita.
Säännöt viimeistellään kaikkineen 15.11. mennessä. Tulen tiedottamaan tähän topiciin kun muutokset on tehty.
todella hyvä! että saataisiin säännöt ajoissa esille. 2008 sm2 2009 lapsi.... 2010 sm2 2011 sm5 2012 sm3 2013 sm1 ja 2 2014 sm 1,2,3,5 2015 emmaa 2016 emma ja maxboom. west coast boomers tiimipäällikkö.
Kuten aiemmin annettiin ennakkotietoa, ei kaudelle 2014 mennä suurien muutosten saattelemana. Muutama luokkasäätö kuitenkin ollaan tuomassa jotta muuttuviin tarpeisiin voitaisiin mahdollisimman hyvin vastata.
Hatchback -tyyliset autot Stock-luokassa:
- Vuosien tilastodata osoittaa karun tosiseikan, että noiden “ei-farmareiden†perän muoto ja ahtaus näkyy tuloksissa. Tältä pohjalta ollaan siirtymässä antamaan hatchback-hyvitys näille alta vastaajille. Hyvityksen suuruudeksi ollaan kaavailtu sitä samaa, minkä tällä hetkellä voi saada teho hyvityksessäkin eli 0.3db:tä. Tuo ei varmastikaan ole lähelläkään totuutta, mutta kokeilumielessä mentäisiin näin kausi 2014 ja jatkojalostetaan tarpeen mukaan kaudella 2015.
Sedan 3000W:
- Useamman kauden ajan on kuulunut toiveita suuremmista luokkatehoista sedan-puolelle. Nykyisen 1500W-luokan “iso-veljeksi†on suunniteltu 3000W-luokkaa. Se on sopivasti 2500W- ja 3500W-luokan välissä.
Stock HC “Hard Core†4000W
- Aikoinaan, kun Semi Unlimited -luokat tulivat ajateltiin, että se olisi hyvä paikka autoille jotka eivät sovi normaaliin Stock luokkaan. Sittemmin on havaittu, että isoissa tehoissa hyvä seinällinen setti on ihan omaa luokkaansa. Näin ollen näille katujen “over kill†seteille olisi hyvä olla oma luokkansa tarjoamaan mahdollisuuteen kisata keskenään Suomen kovimmasta “ei-seinällisestä†setistä. Luokan peruspiirteet myötäilevät Semiluokan rajoituksia, suurin eroavaisuus on ettei elementtiseinää sallita.
Sedan 3000W ja Stock HC4000W luokien subi kompensaatio on vielä kesken.
Poistuvat luokat:
Luokkia ei voi määrättömästi lisätä, jos tuodaan kaksi luokkaa lisää, täytyy jostain “ei niin suosituista†osaltaan luopua.
- Pikku ShowCar:n luokka on ollut finaaleissa todella laimea jo kahtena vuotena peräkkäin (1 kpl 2012 ja 2 kpl 2013). Tämä luokka ollaan poistamassa tuon Stock HC 4000W -alta, jolle arvellaan suurempaa kysyntää. Show car 3500w luokan kriteereitä tullaan myös hieman kiristämään.
- Vaikka edelleen on uskoa mopoautojen tulemiseen sekä niiden mukaan houkutteluuun koitetaan panostaa tällä kaudella, niin luovutaan 250W-luokasta vähäisten kisaajien vuoksi. Näin ollen saamme kisaajien toiveiden mukaan toteutettua suuremman Sedan-luokan.
Näiden lisäksi säännöissä on vielä jonkin verran kohtia, joita tullaan kirjoittaa selkeämmin auki. Myös sanktio-osiota päivitetään siihen suuntaan että yksittäinen poikkeama ei tekisi Stock luokassa soittelua automaattisesti mahdottomaksi.
Miksei heti teho, subi ja akku rajoittamaton HC Stock-luokka? Asennukset b-linjan takana ja ikkuna linjan tai penkkien selkänojan yläreunan alapuolella?
Semmosia autoja jo muutama löytyys suomesta..
Ja sitten vielä alempaa alkava kaista vaikka 26 ja 29....nykyisten lisäksi?
Toivottavasti tähän luokkaan saadaan oma kompensaatio taulukko subeille, tylsä laittaa 2-4 bassoa jos autoon mahtuisi esim. 10 kappaletta. 2011 SM4 146,6 dB @ Pro Showcar 2500w 2012 Lisää bassoo, vähemmän lukua? 2013 Välivuosi 2014 SM1 155,0dB Pro Semi-Unl 5500w SM2 Bigboys Demokisa + 4 Demokisa voittoa 2015 154,1dB Pro HC4000w Top 1 +2 Demokisa voitto (143,24dB)
Miksi justiin pikku showcar poistuu?? Eikö mopoautoluokissa yhteensä ole vähemmän kisailijoita kuin Pikku showcarissa yksistään?? Pitäskö kaikkien näyttelyautojen soittaa muka yhessä ja samassa luokassa???
Toi Vesalan ehottama idea teho rajoittamattomasta luokasta ilman subi tai akku rajoitusta on hyvä idea.