Tervetuloa
Käyttäjätunnus:

Salasana:


Muista kirjautumiseni

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vieraat: 57
Jäsenet: 0
Tällä sivulla: 1
Jäsenet: 4373, Uusimmat: JekniX
Satunnaisia kuvia galleriasta
Tulevat tapahtumat
Ei tulevia tapahtumia
Tulevat tapahtumat
Ei tapahtumia
Valitse Kieli


Mainos
Foorumit
MaxBoom.fi :: Foorumit :: MaxBoom :: Projektit
 
<< Edellinen Keskustelu | Seuraava Keskustelu >>
Golf mk3, seinävekotin. Omistaja vaihtunut
Mene sivulle   <<        >>   Moderaattorit: Rälläkkä, dbwarrior, Sorkku, pessi, Sebu_J, Marjut, mavks, insane626, Arthor, pete-, jusu+, Neo, kotka, Kettle, avalon, timbajeij, warcock, MaxBOOM_hallitus, Iiro.Riikonen, TombBringer
Tekijä Posti
Mrop
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 08:11
Mrop

Sijainti: Pori
Postit: 2500
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012
Mrop:n galleriaan

tossa on näppärä kuva kuinka "eteen" saa kotelo tulla "maksimissaan".

tuossahan on vielä varaa, koska "stringtest" kuuluu tehdä vasta silloin, kun kaikki bpilarin etupuolella olevat verhoilut ja tiivisteet ovat paikoillaan.
eli meilläkin on vielä hyvin varaa

ja se 1.75 sääntö kannattaa pitää mielessä, eli ovet kiinni, ikkunoiden alareunasta reunasta reunaan, mitta ja sen kerrot kotelon etuseinästä tulipeltiin.

tosin tulipeltinä varmaan tarkoitetaan kauimmaista mittaa eli sieltä polkimien yläosasta seinään.


Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
Takaisin ylös
Nettisivu
kotka
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 08:18
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Eli minullakin sininen linja on se linja, jonka takapuolelle elementtien on jäätävä, ei punaisen linjan taakse. Jos siis tuo laskusääntö muuten pätee.
Näin minä hiukan oletin, mutta varmuutta ei ollut.
http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/Linja.jpg

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
Mrop
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 08:28
Mrop

Sijainti: Pori
Postit: 2500
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012
Mrop:n galleriaan
juuh, sininen linja se on.

helppo tarkistaa tolla narutestillä.


Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
Takaisin ylös
Nettisivu
TeamRWD/Jarkko
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 10:15

Sijainti: Kemi
Postit: 184
9xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 3xMaxBOOM I - 2012 	2xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM II - 2013 1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014
TeamRWD/Jarkko:n galleriaan
Ei b-pilarin takapuoli, vaan b-pilari linjan takapuoli. Eli käytännössä pilarin se osa, jossa etuovien tiiviste on. Ja vielä oma ymmärrys säännöstä on se että itse tiivistettä ei lasketa, vaan tarkka raja linjalle on se pelti lipare, johon tiiviste asennetaan. (Siis jos joku niin tarkkaan on seinää tekemässä). Myöskaan asennettujen elementtien riparit ei saa tätä linjaa ylittää.

2001-2006 dB Drag Racing

2011
Semi-Unlimited 3500W
-149,3dB

2012
Semi-Unlimited 3500W
-151,1dB (5 x MTX T812-22 & MTX TH4000D @ 2500W)

Semi-Unlimited 1500W
-149,1dB (4x MTX T812-22 & 2x MTX TH1500D)
Takaisin ylös
Nettisivu
Mrop
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 14:32
Mrop

Sijainti: Pori
Postit: 2500
1xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM I - 2012
Mrop:n galleriaan
olishanse hassua jos se olis se peltilinja, kuitenkin tiiviste on sellainen verhoilun osa joka pitää olla vakiota vastaava ja kiinni autossa koska se on kokonaan tai suurimmaltaosaltaan bpilarilinjan etupuolella. samakuin kattoverhoilu ja lattiaverhoilu.

tällöin sen poisottaminen mitatakseen sääntöjenmukaisen asennuksen tekisi se kohtuu ison paradoksin koko sääntöön.

kuitenkin se 1,75 -sääntö on tehty sitävarten, että pienissä autoissa ei saa etulyöntiasemaa jos bpilari on pirun edessä (ovet pienet). jolloin kotelo täytyy rakentaa huomattavasti bpilarista taaksepäin jotta neliöala täyttyy.



Savun hälvettyä, tarkista liitokset: LISÄÄBASSOA.FI
Takaisin ylös
Nettisivu
TeamRWD/Jarkko
sunnuntai 17 maaliskuu 2013, 15:32

Sijainti: Kemi
Postit: 184
9xMaxBOOM I - 2011 1xMaxBOOM II - 2011 3xMaxBOOM I - 2012 	2xMaxBOOM II - 2012 	1xMaxBOOM I - 2013 2xMaxBOOM II - 2013 1xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM II - 2014
TeamRWD/Jarkko:n galleriaan
Ehkäpä tämä asia vaatisi selvennystä. Oma tulkinta perustuu drag puoleen, josta tämä sääntö on kopioitu. Jos en väärin muista niin sielä tulkinta on että tiivistettä ei lasketa. Tosin voin nyt muistaa asian väärinkin. Sinänsä sama, ja helpomminhan se tuomareille testattavissa, jos tiiviste lasketaan.

2001-2006 dB Drag Racing

2011
Semi-Unlimited 3500W
-149,3dB

2012
Semi-Unlimited 3500W
-151,1dB (5 x MTX T812-22 & MTX TH4000D @ 2500W)

Semi-Unlimited 1500W
-149,1dB (4x MTX T812-22 & 2x MTX TH1500D)
Takaisin ylös
Nettisivu
kotka
lauantai 23 maaliskuu 2013, 16:51
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Kotelon teko nytkähti eteenpäin. Amatööri harjoittelee hitsaamaan.
Varsinaisia suunnitelmia ei ole, mutta sovelletaan ja tehdään sitä mukaa. Yksi pätkii rautaa ja toinen hitsaa, minulle sattui hitsaus.

http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/IMG_7019.jpg <- Tyhjä takaosa, imuroitu ja pyyhitty puhtaammaksi. Auton etuosa on suojattu hitsauspeitoin.

http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/IMG_7023.jpg <- Rungon tuentaa kattopalkkiin, putkena 35x35x1,5mm

http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/IMG_7022.jpg <. Lattiaan tulee vielä lisää rautaa. Isoin tukematon alue tulee olemaan noin 250mmx250mm, ja päälle tulee 2x15mm levytys. Pitäisi kestää, kun putket tuetaan vielä lattiaan.

Tätä väkerretään ihan inspiraation mukaan, koska tällä hetkellä ainoa lämmitys on aurinko. Kevät saapuu pikkuhiljaa ja auto valmistuu yhtä hitaasti.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
Svedu
lauantai 23 maaliskuu 2013, 17:27

Sijainti: Pori
Postit: 217

Svedu:n galleriaan
Kannattais varmaan nyt jo varmistaa noiden kattopalkkien kiinni pysyminen. Heppauskone kun on käsillä
Takaisin ylös
kotka
lauantai 23 maaliskuu 2013, 17:46
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Täytyy luottaa että alkuperäinen kattopelti on hyvin liimattu noihin auton alkuperäisiin kattopalkkeihin. Joka paikassa siellä liimat on, eikä hirveästi elä nostelemalla. Niitä en meinannut hitsata erikseen kiinni, ettei kattopelti pala pilalle.. Kotelo tiivistetään teräslevyllä tuosta seinän kohdalta, joten vahvistuksia tehdään kunhan runko on ensin kasattu levytyskuntoon. Samalla kaikki hitsaukset käydään maalilla läpi.
Noin 50 metriä on 35x35x1,5 putkea varattu (noin 80 kiloa). Katsotaan mihin se riittää tällä erää. Hankitaan lisää jos siltä tuntuu.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
kotka
lauantai 06 huhtikuu 2013, 16:19
kotka

MaxBoom Staff
MaxBoom Member
Sijainti: Kuopio
Postit: 1079
1xMaxBOOM II - 2012 	2xMaxBOOM I - 2014 2xMaxBOOM I - 2015 3xMaxBOOM II - 2015 1xSuomen mestari kaudella 2015 2xMaxBOOM I - 2016 3xMaxBOOM II - 2016 2xSuomen mestari kaudella 2016 2xMaxBOOM I - 2017 3xMaxBOOM II - 2017 1xSuomenmestari kaudella 2019 3xMaxboom osakilpailun 1.sija 2022 1xMaxboom osakilpailun 2.sija 2022
kotka:n galleriaan
Hitsailu ja pohdinta jatkuu. Itse rakentaja hitsailee ja toinen pätkii osia. Kohta olisi aika viedä kottero katsastukseen, niin tietää meneekö läpi. Samalla muutoskatsastetaan alusta ja renkaat, sillä sitä ei vielä ole tehty. Alusta laitetaan niin matalaksi kuin katsastukseen ilkeää, ja madalletaan katsastuksen jälkeen niin matalaksi kuin saadaan (Jomilaisessa pitäisi olla aika hyvin varaa) tai ajon kannalta on mahdollista.
http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/ikkunasta.jpg <- Runkoa näkyy sivuikkunasta, ikkunat todennäköisesti teipataan päältäpäin mustaksi. Lienee sallittua, sillä ei pitäisi vaikuttaa mitenkään eikä olla sääntöjen vastaista.
http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/runkoa.jpg <- Rungon malli alkaa hahmottumaan. Tuonne lisäillään vielä rautaa. Myös saumojen läpikäynti hitsaamalla, hiomalla ja maalaamalla tullaan tekemään ennen levytystä.
http://maxboom.fi/gallery/albums/userpics/11521/tuentaa.jpg <- Kotelon tukiraudat (ulkokehät) on tuettu putkenpätkillä autossa oleviin palkkeihin. Näitä tukia lisätään rungon valmistumisen yhteydessä aina jämäpätkillä.

2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB
2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB
2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2
2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB
2018 ei autoa
2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB
2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2
2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB
2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus
Takaisin ylös
Mene sivulle   <<        >>   

Mene:     Takaisin ylös

Muuta tämä keskustelu: rss 0.92 Muuta tämä keskustelu: rss 2.0 Muuta tämä keskustelu: RDF
Powered by e107 Forum System