Entä jos on kotelo kulmaraudoilla pohjalevyssä kiinni?
Levyn ollessa kiinni esim kulma raudoilla se on kovastikkin osa koteloa joten se menee semmoisenaan Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Ajattelin osallistua ensimmäistä kertaa maxboomiin kisaan19 päivä tuolla oulussa niin vähennetäänkö luvusta 1.3 db kun putki mennee 13cm hattuhylly rajan yli ku ei oo tullu tehtyä uutta koteloa tuohon nykyiseen autoon ja pitääkö kotelo olla kiinni?
Juu, liankorkeasta kotelosta tulee tuon verta takkiin. Itse kotelon kiinnitykselle ei ole vaatimuksia ollut. Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Mites nuo vaimennuksesta tulevat sanktiot nyt sitte tälläisessa tilanteessa: etuovien sisäpelti 2xvibroplast (2x1.8mm=3.6mm), mutta reikien kohdalla 3xvibro, siis 5.4mm. Reikien peitoksi ei ole pistetty muuta materiaalia. Siis peltipinnan vaimennuksen osalta sääntö täyttyy, mutta aukkojen kohdalla on ennemmän... Kontin pohjalla on 4mm bitumi+ vibro=5.8mm vaimennusmattoa, poislukien varapyöräkotelo, jossa vain 4mm bitumi. Käsittääkseni 1db sanktiota tästä?
Entäs akkupuoli, jos 2kpl 19kg/kpl painavia vesiakkuja. Paljonko sanktioita? Entä jos molemmat on kontissa, kun alkuperäinen sijainti on keulalla?
Edit: JBL GTO14001 tulossa subivahvistimeksi ja 4 ohmin kytky, eli 1.2kw:n luokkaan. Äänenlaadun ehdoilla pikemminki siis, kuin ihan viimeisten deban kymmenysten, mutta tästä nyt varsinaisesti kisa-autoa tehdäkkään. Joskus vaan ois hauska käydä mittauttaan...
[ Muokattu lauantai 26 kesäkuu 2010, 15:07 ] Metka foorumi kieltämättä, kun jotku "kaikkitietävät" tuntuvat tietävän sinua paremmin mitä sinä tiedät ja/ tai olet tehnyt jms.
IMO=In My opinion= Minun mielestäni, minun mielipiteeni. Yleensä kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni asiasta. Mutta riippuu tapauksestakin.
Säännöissä lukee: "Jos vaimennus ainetta on paksummin kuin sallittu määrä, luvusta tullaan vähentämään 0,25db/mm per liian paksusti vaimennettu pinta." Eli yhdessä ovessa on 1.4mm liikaa vaimennusta paikoittain(5.4vs4mm) joten about 0.5db tekee nuo ovet yhteensä. Kontista tulee se about 0.3db. Eli Yhteensä 0.8db vaimennukset. 38kg vesiakkuja tekee saman verran sankitiota kuin ois 35kg agm akkuja eli 3kg ylipainoa. Eli 1.2kw luokassa akku laskuri antaa 0.1db. Sillä ei nyky säännöillä ole väliä onko akut kontissa vai konehuoneessa.
Jos mahdollista niin tuo JBL kandee melkein kytkeä kisoihin ohmin kytkyyn. Sillon menee 2kw luokkaan jolloin tuo järeempi akustokin pääsee oikeuksiinsa.
Maxboom on parasta paikan päällä kuunneltuna Eli ilmoa sisään.....
Mutta kun ei mitään ovipintaa oo vaimennettu kolmella kerroksella. Vain aukkojen peittona on ylimääräinen kerros. Ei muuta. Tuohan tässä juuri pohdituttaakin. Sitä vaan, että pikkuisen ois säännöissä tarkentamista tältä osin. Kun kerta aukot saa sääntöjen mukaan vain vaimennusmatolla peittää, niin tarvis tarkentaa, että vain 2 kerrosta saa olla näilläkin kohti, mukaanlukien peittävä kerros... Metka foorumi kieltämättä, kun jotku "kaikkitietävät" tuntuvat tietävän sinua paremmin mitä sinä tiedät ja/ tai olet tehnyt jms.
IMO=In My opinion= Minun mielestäni, minun mielipiteeni. Yleensä kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni asiasta. Mutta riippuu tapauksestakin.
Niin noh sitä nyt en meinannukkaan... Metka foorumi kieltämättä, kun jotku "kaikkitietävät" tuntuvat tietävän sinua paremmin mitä sinä tiedät ja/ tai olet tehnyt jms.
IMO=In My opinion= Minun mielestäni, minun mielipiteeni. Yleensä kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni asiasta. Mutta riippuu tapauksestakin.
Ajattelin tulla ensi kertaa kisoihin ja pari asiaa tahtoisin selville : eli ilmoittaudutaanko paikan päällä, taytyykö olla mukana esim. levyllä se soittoraita ja mahdollinen osallistumis maksu. En ole koskaan käynyt edes varsinaisesti paikan päällä, joten asia hieman epäselvä osaksi 139,4db 1200w